כחלון מבטל דמי שימוש בדור 3 בסלולר בסלקום

לקוח סלקום שיבקש לעבור מרשת דור 3 לרשת דור 2 לא יחויב בדמי שימוש - חיסכון של 17-22 שקל בחודש ■ במשרד כינו את התנהלות סלקום בנושא "קלוקלת"

שר התקשורת משה כחלון ממשיך לפעול לטובת צרכני הסלולר בישראל. משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי הורה לחברת סלקום לעצור את החיוב שהיא מחייבת את לקוחותיה בעבור שימוש בדור 3 בסלולר, למרות שיישנם לקוחות שלא משתמשים בשירותים אלה ובכל זאת מחויבים בתשלום. לצרכן הממוצע מדובר בחיסכון של 17-22 שקל בחודש, ובהתאם ההשפעה על ה-ARPU (ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי) של סלקום.

שתי מפעילות הסלולר האחרות, פלאפון ופרטנר, אינן מחייבות עבור דמי שימוש דור 3, ובמשרד התקשורת כינו את ההתנהלות של סלקום בעניין "קלוקלת", וציינו כי נמצא הנתיב בחוק שמאפשר לרגולטור להורות על עצירת החיוב בטענה כי זוהי גבייה כפולה של דמי שירות שאסורה בחוק.

לפי הודעת משרד התקשורת, ההחלטה תיכנס לתוקף ב-7 במאי השנה. מנוי המחובר לרשת דור 3 בסלולר ומבקש לעבור לרשת דור 2, לא יחויב יותר בדמי שימוש דור 3 גם אם ברשותו סמאטרפון מסוג דור 3. למנוי יתאפשר להמשיך להשתמש במכשיר שברשותו, ולעשות שימוש ברשת דור 2 באמצעות SIM - דהיינו לוותר על הגלישה באינטרנט מהמכשיר, ואסור יהיה לדרוש ממנו להציג בפני החברה מכשיר מסוג דור 2 והוא לא יחויב כאמור בדמי שימוש.

סלקום תחויב לאפשר ללקוחותיה לנתק קו שברשותם ברשת דור 3 ולחברם לרשת דור 2 לפי בקשתם. החברה גם תחויב לחדול לדרוש ממנוי שכזה תשלום גם עבור כרטיס SIM במקום כרטיס ה-USIM שהיה ברשותו.