אנליסטים: למרות ההאטה, לא תהיה הקלה כמותית בארה"ב

הערכות בארה"ב: הפדרל ריזרב לא ייצא בהכרזות משמעותית במהלך השבוע הקרוב ולא צפוי להודיע על תוכנית רכישות אג"ח בחודשים הבאים

הפדרל ריזרב לא ייצא בהכרזות משמעותית במהלך השבוע הקרוב ולא צפוי להודיע על תוכנית הקלה כמותית, או על שינויי במדיניות הריבית ובתחזיות הצמיחה - כך מעריכים השבוע אנליסטים, לקראת כינוסה של ועידת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC), שצפויה להתכנס היום (התכנסות בת יומיים, במסגרתה יפרסם הבנק המרכזי את החלטת הריבית).

הפדרל ריזרב אמנם עדיין שומר את כל האופציות פתוחות, אולם הערכות בוול סטריט גורסות כי למרות נתוני המאקרו שהתפרסמו באחרונה בארה"ב - המעידים על ההטאה בהתאוששות - לא צפויות הכרזות משמעותיות מצד יו"ר ה'פד', בן ברננקי, בנאומו ביום רביעי הקרוב.

"אני לא רואה אותם (בכירי ה'פד') עושים דבר. יש יותר מדי שאלות ומעט מדי תשובות", מסביר רוברט ברוקה, מנהל השקעות ב-FAO. גם ג'יימס גלסמן מ-JP מורגן, סבור שה'פד' ימשיך לשבת על הגדר: "הבנק המרכזי לא רוצה להתחיל מדיניות חדשה על רקע דיוני התקציב בקונגרס", כותבים שם.

לפי הערכות, ה'פד' יותיר את תחזית הצמיחה השנתית בארה"ב על כנה, ולא צפוי לעשות שינויים במדיניות הריבית האפסית (שצפויה להיוותר ללא שינוי עד 2014) - זאת, למרות נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו באחרונה בארה"ב, ביניהם דוח התעסוקה לדוח מארס.

"מובילי המדיניות יחכו ויראו איך הנתונים הכלכליים מסתדרים בחודשים הקרובים", אומר רוברט די-קליימנט, מנהל השקעות בסיטיגרופ, בסיכומו את התחושה הכללית בשוק. "ישנם סיכונים וסיכויים - וצריך פשוט לחכות ולראות".