מניית היום: מזנקת ב-12% בעקבות חוזה חשוב בסין

מאלווריון נמסר כי מדובר בחוזה גדול ומשמעותי של מיליוני דולרים, ומתמשך, עם חברת תקשורת משלוש הגדולות בסין

מניית אלווריון מזנקת בכ-12% במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה. החברה דיווחה הבוקר כי נבחרה על ידי ספקית תקשורת סלולרית מובילה לספק תקשורת WiFi בסין הכפרית.

מאלווריון נמסר כי מדובר בחוזה גדול ומשמעותי של מיליוני דולרים, ומתמשך, עם חברת תקשורת משלוש הגדולות בסין. ההסכם בוצע בשיתוף BHU - המפיצה הבלעדית של מוצרי אלווריון (ווייביון) לשוק הסיני מאז 2009.

ספקית התקשורת הסינית פרסה את תחנות הבסיס ב-WiFi של אלווריון, המאפשרות חיבור לאינטרנט במהירות גבוהה, ובכך גישרה על פערי תקשורת קיימים במחוז לייאו שבצפון מזרח סין הכפרית. במסגרת פרויקט זה הותקנו כ-2,500 תחנות בסיס WiFi המבוססות על טכנולוגיית עיצוב אלומה דו כיוונית בתדר 2.4 ג'יגה-הרץ של אלווריון, ומכסות ערים מרוחקות גדולות וקטנות, כולל שניאנג (לשעבר שנג'ינג) - בירת מחוז לייאו (המחוז מונה 41 מיליון תושבים), והעיר הגדולה ביותר באיזור צפון מזרח סין. הרחבת רשת התקשורת מתבצעת על ידי חיבור של איזורים כפריים נוספים במחוז.

הפרויקט הוא אחד מפרוייקטים רבים שמבצעת BHU עם ספקיות תקשורת מובילות בסין, באמצעות ציודי אלווריון (ווייביון). הפרויקטים מתקיימים במספר מחוזות במדינה ופרויקטים נוספים צפויים בעתיד, במקביל לגידול ברמת השימוש באינטרנט בפס רחב ובמספר פריסות ה-WiFi בסין.

עקב תוואי השטח העצום והמאתגר, הנחת כבלים לא התאפשרה, ותחנות הבסיס של אלווריון התגברו על קושי זה באמצעות פתרון אלחוטי לפריסה בכל טופוגרפיה. בנוסף, עקב יכולת הכיסוי הנרחב של אלווריון, נדרשו מעט תחנות בסיס על מנת לספק שירות WiFi.

עוד נמסר מאלווריון כי מקרב תושבי המחוז, 24 מיליון נחשבו עד כה כפריים ונטולי תקשורת טלפוניה או אינטרנט עם איזורים בסביבתם. לאחר התקנת תחנות הבסיס ב-WiFi של אלווריון באיזור החקלאי לשעבר, ישתפר שם השירות הציבורי, רמת החיים תעלה והחקלאים יהיו בעלי גישה לשירותי המידע החקלאי המקוונים - דבר שיאפשר להם לשפר את תנובותיהם ורווחיותם, לשלוח צילומי מזיקים למכוני מחקר לשם אבחון מהיר, בנוסף על שימוש בטלפון סלולרי, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים לצרכי התחברות ליישומים מקוונים כמו אימייל, חינוך, בריאות, בנקאות ושיתוף תמונות באופן מאובטח ויעיל.

טל מאירזון, סמנכ"ל התפעול באלווריון, מציין כי "אנו שמחים לעבוד בשיתוף פעולה עם השותפה והמפיצה שלנו משכבר הימים, BHU, לשם אספקת תקשורת WiFi לספקיות תקשורת בעשרות מחוזות בסין, עבור שלוש ספקיות התקשורת הגדולות במדינה, עם יותר מ-10 אלף תחנות בסיס סל הכל. כיסוי איזורים נרחבים של תוואי טופוגרפי כפרי, והיכולת לחבר אוכלוסיה כה גדולה לתקשורת באמצעות טכנולוגיית ה-WiFi של אלווריון, מחזקים את מחוייבותנו לגשר מעל פערי התקשורת באיזור ולספק גישה לשירותי WiFi המשפרים את סגנון החיים היומיומי של אנשים וקהילות שלמות".

נציין כי בשנה האחרונה צנחה מניית אלווריון בכ-50% אולם בחמשת ימי המסחר האחרונים זינקה בכ-51% לאחר הודעת המנכ"ל ערן גורב על התפטרותו.