קרדיט סוויס הרוויח 44 מיליון פרנק; אנליסטים ציפו להפסד

אנליסטים ציפו להפסד של 436 מיליון פרנק ■ ברבעון המקביל אשתקד רשם הבנק רווח נקי של 1.13 מיליארד פרנק

קרדיט סוויס , הבנק השני בגודלו בשווייץ בו משקיעה גם חברת כור שבשליטת נוחי דנקנר, הפתיע היום (ד') את השוק כשהציג רווח נקי של 44 מיליון פרנק שווייצרי ברבעון הראשון של השנה, בעוד אנליסטים ציפו להפסד של 436 מיליון פרנק. עדיין, מדובר בנפילה ברווח הרבעוני, שכן ברבעון המקביל אשתקד רשם הבנק רווח נקי של 1.13 מיליארד פרנק.

מה שפגע ברווחי הבנק היה מחיקה של 1.5 מיליארד פרנק (1.65 מיליארד דולר) בגין עלייה בשווי אגרות חוב שלו עצמו. ללא המחיקה, קרדיט סוויס היה רושם רווח נקי של 1.355 מיליארד פרנק. בנקים יכולים לרשום רווחים כאשר שווי האג"ח שלהם יורד כיוון שבאופן תיאורטי זול יותר עבורם לרכוש בחזרה את האג"ח ולבצע הפחתת חוב, וכך גם להיפך - הם מפסידים כאשר שווי האג"ח שלהם עולה. בשוק מעריכים כי גם UBS, הבנק הגדול בשווייץ, ירשום הפסדים בגין עליית האג"ח שלו כאשר הוא יפרסם דוחות ב-2 במאי.

בהודעה לתקשורת שהוציא הבנק היום לא נמסרה כל התייחסות באשר לתוכנית הפיטורים הגדולה, בניגוד למה שציפו אנליסטים. קרדיט סוויס מתכנן לפטר 7% מכוח העבודה שלו, קרי 3,500 עובדים.

"התוצאות שלנו ברבעון הראשון הן הוכחה למה שהמודל העסקי שלנו מסוגל להניב ולעוצמת בסיס הלקוחות שבנינו בשנים האחרונות", מסר המנכ"ל בהודעה לתקשורת. קרדיט סוויס לא מסר תחזיות להמשך השנה.