ארה"ב: הזמנות מוצרים בני-קיימא בירידה החדה זה 3 שנים

(עדכון) ההזמנות לחודש מארס ירדו ב-4.2% לעומת צפי לירידה של 1.9% ■ גם מדד המשכנתאות ירד ב-3.8% לעומת עלייה של 6.9% בנתון הקודם ■ בהמשך היום: החלטת הריבית של הפד

בארצות הברית פורסמו היום (ד') מספר נתוני מאקרו שמצביעים על כך שיש עדיין חלקים מהכלכלה האמריקנית שלא מצליחים להתאושש מהמיתון. מדד המשכנתאות של ה-MBA ירד ב-3.8% בשבוע שהסתיים ב-21.4, וזאת לאחר עלייה של 6.9% בשבוע שקדם לו.

גם מדד הזמנות המוצרים בני-קיימא של חודש מארס רשם ירידה גדולה מהצפוי כשירד ב-4.2% לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 1.7% וזאת לעומת עלייה של 1.9% שתוקנה מ-2.4% בחודש פברואר. מדובר בירידה החדה ביותר מזה 3 שנים וליתר דיוק מאז ינואר 2009.

המדד בודק את כל המוצרים שקיימים, החל ממכיות של טוסטרים ועד המכירות של מטוסים. עיקר הירידה נובעת מירידה של 12% בהזמנת מוצרים בתחום התחבורה - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2010.

גם מדד הזמנות המוצרים בני-קיימא ללא מוצרי התחבורה, ירד ב-1.1% לעומת צפי לעלייה של 0.5%, כשבחודש פברואר המדד עלה ב-1.9% שתוקנה מ-.1.8%. מדד נוסף שהוא מדד הזמנות המוצרים שלא בתחום הביטחון וללא הזמנות המטוסים, ירד ב-0.8% בחודש מארס לאחר שעלה ב-2.8% בחודש פברואר. מדובר במדד שאנליסטים עוקבים אחריו מכיוון שהוא מהווה אינדקציה להוצאות של העסקים.

הדו"ח של היום מסמן שתחום הייצור בארצות הברית, אחד התחומים המשמעותיים שהובילו את הצמיחה בחודשים האחרונים, איבד את המומנטום שלו לקראת סוף הרבעון הראשון של 2012. גוש האירו שמראה סימנים לכך שהוא חוזר למיתון והירידה בצמיחה בסין תורמות לירידה בהיקף היצור בארצות הברית. הנתונים הללו מתווספים לנתוני התפוקה התעשייתית של חודש מארס שפורסמו בשבוע שעבר ושהראו על קיפאון זה החודש השני ברציפות.

בהמשך היום התפרסמו נתוני עתודות הנפט של ארצות הברית והם הצביעו על עלייה של כ-4 מיליון חביות נפט. בעקבות הפרסום נרשמה ירידה בחוזים העתידיים על מחירי חבית הנפט.

כצפוי, הודיע הפדרל ריזרב הערב על השארת הריבית באצרות הברית לחודש מאי על רמתה הנוכחית 0%-0.25% והודיע שעל פי התחזיות כיום הוא ימשיך באותה לשמור על הריבית ברמתה הנוכחית עד סוף שנת 2014.