וול סטריט: הדיבידנדים בשיא שלא נראה מבועת הדוט.קום

401 חברות במדד S&P 500 יחלקו השנה דיבידנדים - שיא שלא נראה מאז שנת 2000 ■ הסיבה: החברות יושבות על הר מזומנים בהיקף של כטריליון דולר

מספר החברות הנסחרות ב-S&P 500 אשר מחלקות דיבידנדים גדל באופן עקבי ומגיע כבר לשיא שלא נראה מאז שנת 2000, ערב התנפצות בועת הדוט-קום. כך עולה מבדיקת האנליסט הווארד סילברבלאט מ-S&P, המתפרסמת היום (ה') בסוכנות הידיעות בלומברג.

7 חברות הודיעו מתחילת השנה כי יתחילו לחלק דיבידנדים, ובכללן חברת אפל. בכך, הגיע מספר החברות המחלקות דיבידנדים ב-S&P 500 ל-401. להערכת סילברבלאט, היקף הדיבידנדים שיחולק השנה למשקיעים יגיע לשיא היסטורי של 279 מיליארד דולר.

Nasdaq OMX, מפעילת הבורסות השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה אתמול כי תחל לחלק דיבידנד לבעלי המניות. אפל, החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, הודיעה בחודש שעבר כי תחזור לחלק דיבידנדים לראשונה מאז 1986. ענקית הנפט אקסון מובייל הודיעה אתמול כי תגדיל את הדיבידנד שהיא מחלקת זו השנה ה-30 ברציפות, לרמה של 10.7 מיליארד דולר בשנה. אקסון מחלקת את הדיבידנד הגדול יותר מכל חברה אחרת בעולם.

מפולת 2008 פגעה קשה בחברות רבות, מה שגרם להן להצטייד במזומנים רבים. כך נוצר מצב בו החברות יושבות על הרי מזומנים בהיקף של כטריליון דולר נכון לסוף שנת 2011. מדובר בשיא של יתרות מזומנים בחברות ה-S&P 500. ההתאוששות הכלכלית גורמת לחברות רבות לחלק דיבידנדים למשקיעים ובכך להציף ערך, אם באמצעות חלוקת דיבידנד ישירה ואם באמצעות תוכניות לרכישה חוזרת של מניותיהן (Buyback).

העלייה במספר החברות המחלקות דיבידנדים בוול סטריט עולה בקנה אחד עם העלייה ברווחי החברות. ב-13 הרבעונים האחרונים הצליחו החברות ב-S&P 500 להציג רווחים טובים יותר מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים.

"בהתחשב ביתרות המזומנים של החברות, 2012 הולכת להיות שנת שיא בהיקף הדיבידנדים שיחולקו למשקיעים", אומר סילברבלאט.