22 בנקים נסגרו בארה"ב מאז תחילת השנה; 5 מהם השבוע

חמישה בנקים קרסו במהלך השבוע בארצות הברית ■ בקליפורניה נרשמה הקריסה הראשונה לשנת 2012 ■ קצב קריסות הבנקים בשנה הנוכחית פחות מהקצב שנרשם ב-2011

הרשויות בארצות הברית סגרו במהלך השבוע החולף 5 בנקים ובכך עלה מספר הבנקים שפשטו רגל ברחבי ארצות הברית מאז תחילת השנה ל-22 בנקים. חמשת הבנקים שנסגרו היו מהמדינות: מרילנד, מינסוטה, קרוליינה הדרומית וקליפורניה.

בקליפורניה נסגר הבנק Palm Desert National Bank שהיה לו נכסים בהיקף של 125.8 מיליון דולר ופקדונות בסך של 122.8 מיליון דולר. הבנק Pacific Premier Bank החליט לרכוש את כל הנכסים של הבנק הכושל יחד עם ההפקדות שהיו אצלו. פשיטת הרגל של בנק פאלם דיסירט הינה הראשונה שמתרחשת השנה במדינת קליפורניה.

במדינת מרילנד קרסו במהלך השבוע שני בנקים. לבנק הראשון שקרס, HarVest Bank, היו נכסים בשווי של 164.3 מיליון דולר ופקדונות בסך של 145.5 מיליון דולר. הפעילות של הבנק הכושל הועברה לבנק Sonabank. הבנק השני שקרס היה Bank of the Eastern Shore, אבל בניגוד לבנק הארבסט, הרשויות לא העבירו את הפעילות של הבנק לבנק אחר, אלא הקימו קרן מיוחדת שבה לקוחות הבנק יוכלו למשוך ממנה את כספיהם ולהעביר אותם לבנקים אחרים - הקרן תפעל עד ה-25 במאי.

במיניסוטה נסגר הבנק Inter Savings Bank, שהיה לו נכסים בשווי של 481.6 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף של 473 מיליון דולר. הפעילות של הבנק הכושל הועברה לבנק Great Southern Bank.

הבנק האחרון שקרן היה בנק Plantation Federal Bank במדינת קרוליינה הדרומית. לבנק היו נכסים בהיקף של 486.4 מיליון דולר ופקדונות בסך כולל של 440.5 מיליון דולר. הפעילות של הבנק, יחד עם הנכסים שלו שכוללים 6 סניפים והפקדונות של הלקוחות, הועברה לבנק First Federal Bank.

קצב סגירת הבנקים בשנת 2012 נמוך יותר מהקצב שנרשם בשנת 2011 שגם הוא היה נמוך יותר מהקצב שנרשם בשנת 2010, שנחשבה לשנת שיא מבחינת קריסות הבנקים בגלל המשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית. מאז תחילת 2008 נסגרו בארצות הברית קרוב ל-400 בנקים.