הבנקים הגדולים בארצות הברית מתנגדים לצעדים של הפד

הפדרל ריזרב החליט בחודש דצמבר על הגבלת סיכוני האשראי שהבנקים הגדולים יכולים לקחת מחשש לקריסתם ■ בתגובה, שלחו היום החברות המעורבות מכתב לפד בו הם מלינים על הצעדים החדשים

קבוצה של בנקים גדולים בארצות הברית, שכוללים בין היתר את גולדמן זאקס ו-JPMorgan Chase, יצאו נגד הכוונה של הפדרל ריזרב להגביל את החשיפה של קווי האשראי שלהם, וטענו שמדובר במהלך מיותר ושגוי לחלוטין.

במכתב שנשלח היום לפד מטעם 5 קבוצות שעוסקות במסחר בנקאי שכוללים בין היתר קבוצה של הבנקים הגדולים בארצות הברית והתאחדות חברות הסליקה, נכתב שההגבלות הללו יובילו לפגיעה בבנקים עצמם, בלקוחות ובטווח הארוך ייפגעו גם בכלכלה האמריקנית עצמה.

"הפדר ריזרב לא סיפק שום הוכחה או ביסוס לכך שהצבת גבול סיכון שרירותי של 10% מהאשראי על חלק מהחברות הגדולות במשק האמריקני תוביל למיתון הסכנות על היציבית הפיננסית של ארצות הברית", כך נכתב במכתב שנשלח לפדרל ריזרב.

בחודש דצמבר החליט הפד על מספר צעדים להבטחת יציבותה של המערכת הכלכלית והבנקאית של ארצות הברית בזמנים של משבר כלכלי. בשל כך הוא הציב מספר תנאים לחברות שהקריסה שלהן עלולה לזעזע את הכלכלה האמריקנית. בין הצעדים שננקטו היה הגבלת הסיכון לעד 10% מהאשראי שמוענק לאותו גוף בביצוע עיסקה עם צד שני כשלכל אחד מהגופים יש נכסים בשווי העולה על 500 מיליארד דולר.