מניית היום: חברת ביומד המזנקת 28% לאחר הצלחה בניסוי

גליקומיינדס הודיעה על תוצאות קליניות משמעותיות בדרך להתאמה אישית של הטיפול התרופתי לחולי טרשת נפוצה

מניית חברת גליקומיינדס רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה היום (א'). זאת לאחר שגליקומיינדס, המשווקת ומוכרת טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך לאבחון מוקדם וניהול של מחלת טרשת נפוצה, הודיעה על תוצאות קליניות משמעותיות בדרך להתאמה אישית של הטיפול התרופתי לחולי טרשת נפוצה.

החברה הציגה בכנס השנתי ה-64 של האגודה האמריקאית לניורולוגיה (AAN), המתקיים השנה בניו-אורלינס, הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני של בדיקה לזיהוי חולי טרשת נפוצה עם מחלה פרוגרסיבית.

תוצאות הניסוי הוכיחו במובהקות סטטיסטית כי הבדיקה של החברה מזהה חולי טרשת נפוצה עם מחלה פרוגרסיבית. חולים שנמצאו חיובים לבדיקה התדרדרו מהר יותר לדרגת נכות 3 בסקלה של ה-EDSS , וחולים שליליים לבדיקה לא הגיעו לדרגת נכות זו. יצוין כי דרגות נכות 3.5 ו-4 ומעלה נחשבות לנקודת המעבר בין מחלה עם התקפים ורגיעות למחלה פרוגרסיבית.

בעוד שקצב ההתדרדרות מדרגה 0 לדרגה 3 הינו הטרוגני ומשתנה מאד בקרב החולים, קצב התדרדרות לאלה החוצים את דרגה 3 הינו קבוע על לדרגה 6 (נכות משמעותית ואובדן החלון הטיפולי). המשמעות היא כי מידע זה מאפשר לחולה ולרופא לקבל החלטות על אופן הטיפול (אגרסיבי או מתון) בהתאם לסיכון-סיכוי של השימוש בתרופות יעילות יותר, אך בעלות פרופיל בטיחות נמוך יחסית (קרי, סיכון לתופעות לואי חמורות).

הניסוי התקיים על 120 חולים בשיתוף עם ACP) Accelerated Cure Project), שהינו ארגון ללא כוונת רווח מבוסטון ארה"ב, ואשר מנהל ניסוי קליני בעשרה מרכזי טרשת נפוצה מובילים בארה"ב לטיפול ומחקר של טרשת נפוצה בארה"ב, וזאת על בסיס תקציבים גדולים של אגודות החולים של טרשת נפוצה בארה"ב ומענקים ממשלתיים.