קרדן ישראל השקיעה 25 מיליון שקל בערוץ של בת המנכ"ל

את ערוץ הטלוויזיה לתינוקות BFTV יזמו בתו של איתן רכטר ובעלה, ושותף בו גם ארנון מילצ'ן

חברת קרדן ישראל הודיעה בסוף השבוע כי תשקיע 1.5 מיליון שקל נוספים במניות חברת BFTV, המפעילה ערוץ טלוויזיה לתינוקות ופעוטות. יזמי החברה הם שרון רכטר, בתו של מנכ"ל קרדן ישראל איתן רכטר, ובעלה גיא אורנים. רכטר הוא גם אחד מבעלי השליטה בקרדן, לצד יוסף גרינפלד ואבי שנור.

החברה האמריקנית BFTV מוחזקת בשיעור של 31% על-ידי קרדן ישראל, שהשקיעה בה עד כה 25 מיליון שקל. איתן רכטר עצמו מחזיק בכ-10% ממניות BFTV, לאחר שהשקיע בה עד כה 8.6 מיליון שקל. ארנון מילצ'ן, הנחשב לאחד המפיקים הגדולים בהוליווד מחזיק ב-17.7% ממניות BFTV .

ההשקעה הנוכחית של קרדן ישראל אושרה בדירקטוריון החברה ובוועדה לביקורת. ההשקעה במניות BFTV (או בשמה המלא: Baby First TV)

מבוצעת באמצעות החברה-הבת קרדן תקשורת. השקעות קודמות בוצעו לפי שווי חברה שנע בטווח של 8.5-32 מיליון דולר.

שרון רכטר מכהנת משנת 2004 בתפקיד מנהלת שיווק ופיתוח עסקי ב-BFTV, ובעלה משמש כמנכ"ל החברה. בשנת 2011 עמדה עלות השכר של שרון רכטר על 626 אלף שקל (לעומת 660 אלף שקל ב-2010), וזו של בעלה על 877 אלף שקל (לעומת 896 אלף שקל בשנה שלפני).

BFTV משדרת במספר שפות, אך מרבית הכנסותיה מגיעות מארה"ב. שידורי החברה החלו ב-2006, וכיום הערוץ משודר 24 שעות ביממה, ללא פרסומות. החברה שינתה את האסטרטגיה שלה מערוץ בתשלום לחבילות בסיס, תוך חשיפה ל-30 מיליון בתי-אב בארה"ב.

את שנת השידורים הראשונה שלה - 2006, סיימה BFTV עם הכנסות של 6.2 מיליון שקל והפסד של 39.3 מיליון שקל; ואת 2007 עם הכנסות של 25 מיליון שקל והפסד של 26 מיליון שקל.

יובל רכטר, בנו של איתן, מכהן בתפקיד מנהל פיתוח עסקי בחברת מילגם, אף היא מקבוצת קרדן. עלות השכר של יובל רכטר 18 אלף שקל בחודש, והוא גם זכאי לבונוס שנתי בהתאם להחלטת המנהל הישיר שלו.

גם השותפים של רכטר לשליטה בקרדן, גרינפלד ושנור, דואגים לבני משפחתם. חתנו של שנור, אלון וולקן, משנה למנכ"ל ויועץ כלכלי בקרדן ישראל, ועלות שכרו עומדת על כ-80 אלף שקל בחודש. עדו לייבוביץ', חתנו של גרינפלד, מועסק כמנהל פיתוח עסקי בקרדן ישראל וכמנכ"ל רדיו קול חי שבשליטת החברה, תמורת שכר חודשי של 18 אלף ו-37 אלף שקל בהתאמה.