ערוץ 8 יקדיש יום שידורים לפסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי

זאת במסגרת שיתוף-פעולה עם אוניברסיטת ת"א ■ בימים אלה מציין הערוץ 20 שנה, והוא צפוי להיות מוחלף ע"י חברת הכבלים הוט בערוץ אחר מסוגו בסוף השנה

ערוץ 8 ישדר ערב שידורים מיוחד שיוקדש לקולנוע סטודנטיאלי לרגל פסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי ה-14 של אוניברסיטת תל-אביב. בימים אלה מציין הערוץ 20 שנה, והוא צפוי להיות מוחלף על-ידי חברת הכבלים הוט בערוץ אחר מסוגו בסוף השנה הנוכחית.

"בימים אלה מציין ערוץ 8 עשרים שנה של טיפוח יצירה דוקומנטרית מקורית", אמר אייל אופנהיים, מנהל ערוץ 8. לדבריו, "אנו בערוץ 8 רואים חשיבות עליונה לתת במה לדור יוצרי העתיד. בימים אלה, בהם דרוש להבטיח את המשך התמיכה ביצירה מקורית ישראלית, יש מקום על אחת כמה וכמה להקצות במה לדור יוצרי העתיד".

במהלך ערב השידורים המיוחד, יוקרנו בבכורה סרטי סטודנטים של יוצרים מפורסמים מהעולם, ובהם מרטין סקורסזה ורומן פולנסקי, ולצדם מבחר מסרטי הסטודנטים הישראלים שהתחרו בפסטיבל קאן ובאוסקר האמריקני.

התוכניות שישודרו במסגרת יום זה יופקו, יבוימו ויערכו כולן על-ידי סטודנטים מהחוג לקולנוע של אוניברסיטת תל-אביב בליוויה הצמוד של מאיה להט-קרמן, מנהלת הפיתוח של ערוץ 8. בין היתר יכללו התוכניות ראיונות עם במאים מובילים, אנשי תעשייה ובכירי הפסטיבל בנושאים מגוונים.

שיתופי-הפעולה בין האוניברסיטה לערוץ 8 הולידו בעבר תוכניות בולטות, ביניהן: "24 שעות" עם רוני קובן והפרויקט התיעודי-חברתי האוצר סרטים דוקומנטריים שיוצרים סטודנטים בנושאים חברתיים.

יום השידורים המיוחד יתקיים ב-31 במאי ויהווה את יריית הפתיחה לפסטיבל שיתקיים בשבוע שבין 2-9/6 בסינמטק תל-אביב.