הצעה בספרד: להעביר כל "הנכסים הרעילים" לחברת ניהול

הממשלה הספרדית פתחה במשא ומתן עם הבנקים במדינה על מנת להעביר את כל הנכסים הרעילים שלהם לחברת ניהול אחד ■ ההצעה הזאת תואמת את המלצת קרן המטבע הבינלאומית

ממשלת ספרד ממשיכה בנסיונות שלה לטיפול במשבר הכלכלי שפוקד את המדינה ומנסה לייצב את מערכת הבנקאות של המדינה. הממשלה פתחה במשא ומתן עם הבנקים במדינה בנוגע לאפשרות שכל הבנקים יעבירו את "הנכסים הרעילים" שלהם לניהולה של חברת ניהול אחת או שתיים ובכך ייפחתו הלחצים על הבנקים הספרדיים.

חלק מהאנליסטים תוהים איך מהלך שכזה יכול לעזור לבנקים בספרד? גורם רשמי טוען שמהלך כזה יגרום לבנקים לשכוח מניהול אותם נכסים רעילים ומהנסיונות למכור אותם ובכך יתרכזו בתפקיד העיקרי שלהם שהוא מתן הלוואות למגזר הפרטי. בכירים במערכת הבנקאות הספרדית תומכים בתוכנית הזאת וטוענים שהיא עדיפה על סיוע כספי של הממשלה או האיחוד האירופי.

התוכנית שנקראת "תוכנית הבנקים הרעים" נהגתה על ידי שר האוצר הספרדי לואיס דה-גווינדוס והיא תואמת את ההמלצות של קרן המטבע הבינלאומית שפרסמה בשבוע שעבר סקירה בנושא הכלכלה הספרדית ובה הייתה התייחסות למערכת הבנקאות הספרדית.

התוכנית הזאת הינה הצעד האחרון בסדרת צעדים שנקטה ממשלת הימין בספרד בראשות מריאנו ראחוי לטיפול במשבר שפוקד את המדינה וכללה בין היתר מספר תוכניות צנע. הממשלה מנסה להימנע ממצב שבו היא תצטרך לבקש חבילת סיוע הדומה לזו שקיבלו יוון, פורטוגל ואירלנד, מכיוון שזה עלול לפגוע באמינותה של המדינה.