זקן תיוצג בתיק הולילנד ע"י עו"ד ברטל מטעם הסנגוריה הציבורית

‎לאחר שעו"ד מיכה פטמן הפסיק לייצג את שולה זקן בשל קשייה הכלכליים, הורה ביהמ"ש למנות לה סנגור ■ בשל מאפייניו הייחודים של תיק הולילנד פנה הסנגור הציבורי הארצי לעו"ד עופר ברטל, וסוכם כי הוא ייצג את זקן בהסכם שכ"ט מיוחד

שולה זקן, מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, תיוצג במשפט הולילנד על-ידי עו"ד עופר ברטל, מטעם הסנגוריה הציבורית.

מינויו של עו"ד ברטל סוכם בעקבות פנייה אישית של הסנגור הציבורי הארצי, ד"ר יואב ספיר, לברטל, ובעקבות הסכם שכר-טרחה מיוחד שעתיד להיחתם בין משרד עורכי הדין לבין משרד המשפטים והסנגוריה הציבורית, וזאת נוכח מאפייניו המיוחדים של משפט הולילנד, שאמור להתקיים החל מחודש יולי הקרוב בקצב של 4 דיונים בשבוע.

בדיון שהתקיים לפני כחודשיים באולמו של שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, שינהל את משפט הולילנד, הודיעה זקן כי עו"ד מיכה פטמן, שייצג אותה במשפט רשות המסים ובמשפט שהתקיים לה ולאולמרט בפרשות ראשונטורס-טלנסקי, כבר איננו מייצג אותה, נוכח מחלוקת על שכר-טרחתו.

"אני אימא לילדים", אמרה זקן בבית המשפט, "יש לי בן שיש לו בקרוב בר-מצווה. הילד הזה היה בן 7 כשהמשטרה נכנסה ב-6 בבוקר לעצור את אמו. אין לי אמצעים כלכליים, ואני מעל ומעבר ליכולת הכלכלית לשלם לעורכי דין. אני מבקשת שבית המשפט יבין את מצוקותיי".

עם זאת, זקן ביקשה לקבל ארכה שתאפשר לה למצוא סנגור מטעמה, בלא שתצטרך לפנות לעזרת הסנגוריה הציבורית.

"הנאשמת לא תוכל להגן על עצמה והינה נדרשת לפרקליט או פרקליטים שיעמדו לצידה בניהול הגנתה", קבע רוזן. ואולם לפני חודש החליט רוזן כי "בחלוף הימים, נראה כי אין מנוס, נוכח העבירות המיוחסות לנאשמת, מהות האישומים והעובדות המפורטות בכתב האישום, אלא להורות לסנגוריה הציבורית למנות פרקליט מטעמם לנאשמת".

בעקבות פניית בית המשפט לסנגוריה הציבורית, פנו הסנגור הציבורי הארצי, ד"ר ספיר והסנגורית הציבורית של מחוז תל-אביב, עו"ד דורית נחמני, לעו"ד ברטל ולשותפו עו"ד דב גלעד כהן, וביקשו מהם להתגייס למשימה המיוחדת להגן על זקן. משרדם של ברטל וכהן מצוי במאגר עורכי הדין המייצגים מטעם הסנגוריה הציבורית, אך זה שנים רבות שלא קיבלו על עצמם ייצוג שכזה מטעם הסנגוריה.

"פגשתי את הגברת זקן והתרשמתי בהחלט מהסיפור שלה, ומכך שיש לה הגנה מאוד ראויה", אומר עו"ד ברטל ל"גלובס", "ואחרי שהגענו להסכם כספי מיוחד עם הסנגוריה, התגייסנו למשימה ונגן עליה כמיטב יכולתנו".

לדברי ברטל, "עדיין לא קיבלנו את חומר החקירה. אנחנו מקווים לקבל אותו השבוע. לא התחלנו לבדוק את היכולת שלנו להיערך לתאריכים המיועדים למשפט. אני מקווה שנצליח להיערך, ואם לא, אני בטוח שהשופט רוזן יטה לנו אוזן קשבת".

מהסנגוריה הציבורית נמסר בתגובה כי "בית המשפט המחוזי מינה את הסנגוריה הציבורית לייצג את הגברת זקן בתיק הולילנד. הגברת זקן עומדת בקריטריונים לייצוג על-ידי סנגור ציבורי. עו"ד ברטל וכהן מונו לייצוג, ושכרם ישולם על-פי החוק והתקנות של הסנגוריה הציבורית".