רמת-אביב ג': 114% מעל מחיר המינימום במכרז המינהל

חברת רג'נסי מקבוצת חג'ג' זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל על קרקע בפינת הרחובות אבשלום חביב-ברזני ברמת-אביב ג' ■ דירת מיני פנטהאוז בפרויקט המתוכנן שווקה לקבוצת הרכישה ב-3.5 מיליון שקל

קבוצת רכישה חדשה לקבוצת חג'ג' בתל אביב. חברת רג'נסי מקבוצת חג'ג' זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל על קרקע בפינת הרחובות אבשלום חביב-ברזני ברמת אביב ג'. לעומת מקומות אחרים בארץ בהם נרשמו בחודשים האחרונים ירידות מחירים בשווי הקרקע או סכומי זכייה שסבבו את מחיר המינימום של המינהל, ברמת אביב ג' המצב שונה. כך, במכרז הנוכחי ההצעה הזוכה הייתה גבוהה באופן משמעותי ממחיר המינימום של המינהל ואף מהשומה.

ההצעה הזוכה שהגישו חברי קבוצת הרכישה עמדה על 24 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) והיא מתייחסת לזכויות חלקיות במגרש בשטח 1.8 דונם. נכון להיום כולל המגרש תב"ע לבניית פרויקט בן 26 יחידות דיור, אולם המכרז התייחס רק ל-16 דירות מתוכן כאשר שאר הזכויות במגרש מוחזקות על ידי בעלים שונים. מסיבה זו מדובר במגרש שאינו זמין לבנייה מיידית ועל הזוכים במכרז לערוך הסכם שיתוף עם הבעלים הנוספים. על פי התב"ע, ניתן לבנות במקום דירות בשטח ממוצע של כ-130 מ"ר.

סכום הזכייה במכרז משקף שווי של 1.5 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור, סכום גבוה במיוחד, גם שמדובר במיקום כמו רמת אביב ג'. ההצעה הזוכה הייתה גבוה ממחיר המינימום בו נקב המינהל בכ-114%, ואף הייתה גבוהה גם מהערכת השמאי שעמדה על 22.4 מיליון שקל. ההצעה הייתה גם גבוה באופן משמעותי משש ההצעות הנוספות שהוגשו למכרז.

מקבוצת חג'ג' נמסר כי בכוונת הקבוצה לרכוש את יתרת הקרקע, המוחזקת בידי עיריית תל אביב ובעלים פרטיים, במסגרת הליך פירוק שיתוף המתנהל ביחס למקרקעין, ולהקים את הבניין. "בבניין ייבנו ארבע דירות גן בנות שתי קומות, דירות דופלקס, דירות מיני פנטהאוז של חמישה חדרים ופנטהאוזים", כך על פי קבוצת חג'ג', "הדירות יכללו מחסן צמוד, חניה תת קרקעת, מפרט טכני גבוה ונוף פתוח מערבה".

עוד על פי קבוצת חג'ג', דירת מיני פנטהאוז בפרויקט המתוכנן, בשטח 150 מ"ר עם מרפסת בשטח 20 מ"ר שווקה לקבוצת הרכישה ב-3.5 מיליון שקל. עורכי הדין שטיפלו בעסקה הם נדב אברמוביץ' ואבי אברהם ממשרד חג'ג'-בוכניק-וינשטיין ושות'.

סמנכ"ל קבוצת חג'ג', גיא סחלי: "החברה ממשיכה בפועלה באזורים בעלי ביקוש גבוה וכך תמשיך לפעול ולאתר מגרשים במיקומים הטובים ביותר בתל אביב לטובת קהל לקוחותיה".