סין מתאוששת: מדד מנהלי הרכש טיפס לשיא של 13 חודשים

מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל טיפס לרמה של 53.3 נקודות, לעומת 53.1 נקודות שרשם במארס ■ קונצנזוס האנליסטים הצביע על קריאה גבוהה יותר של 53.6 נקודות

מדד מנהלי הרכש של סין טיפס באפריל לשיא של 13 חודשים לאחר שהצביע על קריאה של 53.3 נקודות, לעומת קריאה של 53.1 נקודות במארס. בכך, המדד מאותת כי הכלכלה הסינית מתחילה להתאושש מהרבעון הראשון בה שיעור הצמיחה שלה התכווץ לרמה של פחות מ-8% ורבים ראו בכך את תחילת דעיכתה.

עם זאת, המדד לא עמד בקונצנזוס האנליסטים שציפו לקריאה גבוהה יותר של 53.6 נקודות. נציין כי קריאה של מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות התעשייה ואילו קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות.

גם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור זינק בחודש אפריל לרמה של 57.2 נקודות, לעומת קריאה של 55.2 נקודות שרשם במארס. אולם, הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה של סין מציינת כי חלה התכווצות בפעילות הייצור של מפעלים רבים בתחומי הרכב, הכימיכלים והציוד המכני, ומפעלים קטנים רבים רשמו קריאה של מתחת ל-50 נקודות.

"השיפור בתעשייה הסינית מעיד על כך שהמפעלים מחדשים את המלאים שלהם לאחר שסבלו מהאטה בפעילות בחודשי החורף", אומר טינג לו, אנליסט ממריל לינץ'. "פעילות ההשקעות במפעלים הסינית מתאוששת לאחר שסבלה בחודשים האחרונים משחיתות וקשיים ביורוקרטים".