ציפי לבני התפטרה מהכנסת: "לא נכנעתי לסחטנות פוליטית"

(עדכון) - לבני פורשת מהכנסת, אך נשארת בחיים הציבוריים: "ביקשתי להביא פוליטיקה אחרת, פוליטיקה נטולת ציניות ושכרון כוח. אני לא מצטערת שלא נכנעתי לסחטנות פוליטית"

בתום 13 שנה בכנסת, הודיעה היום (ג') יו"ר האופוזיציה לשעבר, ח"כ ציפי לבני, על התפטרותה. לאחר שהפסידה לפני כחודש בבחירות לראשות קדימה לשאול מופז, ומשלא קיבלה ממנו כל הצעה לשותפות בהנהגה או לשריון, הודיעה היום לבני ליו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, כי היא מתפטרת מחברותה בכנסת, אולם הבטיחה "להישאר בחיים הציבוריים". לפי שעה לא ברור לאן מועדות פניה של לבני.

במסיבת עיתונאים שכינסה עם הגשת מכתב ההתפטרות אמרה לבני כי "עקרונותי וערכי מחייבים אותי בעקבות תוצאות הפריימריז לעזוב את סיעת קדימה בכנסת. אני עוזבת בשלב זה את הכנסת אבל לא פורשת מהחיים הציבוריים. אני רואה בשנים האחרונות את ארצי משנה את פניה, את הציבור שיצא לרחובות ואני נחושה להמשיך לעשות לטובת המדינה בדרכיי".

לבני סיפרה כי היו מי שיעצו לה להישאר במערכת הפוליטית. "הציעו לי להישאר על הגלגל. מעולם לא ראיתי את הפוליטיקה כגלגל ענק בלונה פארק. בעיני הגלגל צריך לקדם רעיון ודרך ולא סתם להית עליו. רבים הציעו לי להישאר עבורם. הם נגעו ללבי ואני אומרת להם שאני לא עוזבת. אמשיך במאבק בכל מקום שבו אוכל לייצג את הערכים שבהם אני מאמינה. אמשיך להביע קול צלול כשאני חופשייה מהמגבלות הפוליטיות במצב שנוצר. זה הדבר הראוי לעשות וזוהי דמוקרטיה במיטבה. אני חייבת את זה למי שתמך בי ולכל מי שסבור שדרכי היא גם דרכה ולכל מי שסבור שייקח עוד זמן. אני מתכוונת לעושת ככל יכולתי למען הבית המשותף. ילדינו ראויים לזה", אמרה.

שרת החוץ לשעבר הוסיפה כי היא אינה מצטערת שסירבה "להיכנע לסחטנות פוליטית, שסירבתי לספסר בכספי הציבור. אני לא מצטערת שלא הסכמתי למכור את המדינה לחרדים כדי להקים ממשלה".

לבני איחלה למופז הצלחה. "אין בליבי על איש אבל איחלתי לשאול הצלחה", אמרה. "רוב מתפקדי קדימה בחרו בו והוא זכאי להוביל את קדימה בדרכו".

את מקומה של לבני בכנסת יתפוס עו"ד יובל צלנר (34), אולם לנוכח ההערכות להקדמת הבחירות, נראה כי כהונתו תהיה קצרה במיוחד. צלנר, מנהל החברה הכלכלית של עיריית רמת השרון שימש בקדנציה הקודמת מנהל הקמפיין של מופז.

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בעקבות הודעת הפרישה של לבני, כי "ציפי לבני היא פטריוטית ישראלית, שפעלה באחריות למען המדינה בזירות הבינלאומיות כשרת חוץ ושירתה בנאמנות כשרה בממשלות ישראל. לבני השכילה תמיד להפריד בין פוליטיקה לבין שמירה על האינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל. אני מאמין כי לבני עוד תחזור לתרום למדינה בפעילות ציבורית ובזירה הפוליטית".