מאבטח הרמטכ"ל יפצה את המתלוננת ביותר ממיליון וחצי שקל

(עדכון) - י', הנפגעת בפרשת ארז אפרתי, הודיעה לביהמ"ש כי היא מסכימה להליך פשרה במסגרתו תקבע השופטת דליה גנות את סכום הפיצוי שישולם לה

שופטת בית המשפט המחוזי תל-אביב, דליה גנות, קבעה היום (ג') כי ארז אפרתי יפצה את י', בסך של מיליון ו-627 אלף שקל. מסכום זה יופחתו 150 אלף שקל אותם קיבלה י' כפיצוי במסגרת ההליך הפלילי שנוהל נגד אפרתי.

י', הנפגעת בפרשת ארז אפרתי, אשר הגישה נגדו תביעת נזיקין אזרחית, הודיעה הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי היא מסכימה להצעת השופטת, דליה גנות, לתת פסק דין בתיק על דרך הפשרה (לפי סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט). לאור ההסכמה, תקבע השופטת גנות את סכום הפיצוי שישלם אפרתי ל-י' ללא צורך בהליך הוכחות.

"החלטתי לסיים את ההליך האזרחי במטרה לנסות ולשקם את עצמי. המעמד בבית המשפט בו נדרשתי לעמוד מולו קשה מנשוא עבורי ואני שמחה שלפחות עם זה אני לא אצטרך להתמודד יותר", מסרה י' בת ה-24.

עו"ד דקלה טוטיאן יו"ר מרכז נגה לנפגעי עבירות פשיעה - הקריה האקדמית אונו, שייצגה את י', מסרה כי "ההחלטה התקבלה בלב כבד ולאחר לבטים קשים מתוך רצון להביא לסיום ההליך המשפטי ורצון לאפשר למתלוננת לשקם את חייה".

טוטיאן הוסיפה כי "מלכתחילה הגישה התובעת את תביעתה נוכח נזקים איומים שגרם לה התובע ולאור העובדה כי תאלץ משך כל חייה לממן טיפולים נפשיים בעלויות גבוהות, אשר אין בידה לממן. התובעת סומכת על שיקול דעת בית המשפט שישים את הדגש על העיקר בתביעה זו- והוא הנזק הבלתי הפיך שנגרם לה".

ביוני 2010 הורשע אפרתי במסגרת עסקת טיעון, בניסיון לבצע מעשה סדום ובתקיפה הגורמת חבלה של ממש. זאת לאחר שהואשם במקור בניסיון אונס ב-י', בסוף 2009 בחניון רידינג בתל-אביב. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על אפרתי שמונה שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על-תנאי. כמו כן חויב אפרתי לשלם ל-י' פיצוי בסך 150 אלף שקל.