המשקיעים בורחים מאירופה: החשיפה לאג"ח בשפל של שנה

סקר חדש שנערך בקרב יותר מ-50 בתי השקעות בכל רחבי העולם מראה כי בחודש אפריל הם מימשו השקעות וצימצמו את חשיפתם לאג"ח אירופיות לרמה של 24.5% - הנמוכה ביותר מזה כשנה

משבר החוב באירופה מעמיק והמשקיעים הזרים בורחים. סקר חדש שנערך בקרב יותר מ-50 בתי השקעות בכל רחבי העולם מראה כי בחודש אפריל הם מימשו השקעות וצימצמו את חשיפתם לאג"ח אירופיות לרמה הנמוכה ביותר מזה כשנה, זאת בעוד המשבר היכה במלוא עוזו במדינות הפריפריה של גוש האירו ובייחוד בספרד ואיטליה.

הסקר, שערך -CNBC, כלל 55 בתי השקעות מובילים בארה"ב, אירופה יפן ואוסטרליה, הראה כי החשיפה שלהם לאג"ח אירופיות נפלה לרמה של 24.5% מתיקי ההשקעות שלהם, זאת לעומת רמה של 26% במארס והרבה מתחת לרמת השיא שנרשמה בנובמבר אשתקד - 26.9%.

אומנם אחזקות האג"ח ע"י המשקיעים הזרים התייצבה ברבעון הראשון של 2012, בייחוד לאחר שהבנק המרכזי האירופי (ECB) הזרים למערכת הבנקאות ביבשת יותר מטריליון אירו באמצעות הלוואות זולות לתקופה של 3 שנים, במסגרת התוכנית להגברת הנזילות הבנקאית (LTRO), אך לאחרונה התגברו החששות לאחר שהתברר כי משבר החוב החוב האירופי העמיק והיכה בכלכלתה של ספרד, ששיעור האבטלה בה טיפס לשיא של 24.4% ויחס החוב תוצר שלה זינק לשיאים חדשים.

בנוסף, המתיחות השוררת באירופה לקראת הבחירות הקרבות ביוון (6 למאי) ובצרפת וההצבעה הקרבה של אירלנד על האמנה הפיסקאלית החדשה שעליה הסכימו מדינות גוש האירו לפני כחודשיים, אינה תורמת לשינויי האווירה השלילית.

"גל הבחירות בגוש האירו מעורר מחדש חוסר ודאות פוליטית שגולש גם לתחומי הכלכלה", אומר גיורדאנו לומבראדו, מנהל השקעות בחברת הפיננסים פיוניר.

תוצאות הסקר מראות גם שכדי לפצות על צימצום החשיפה לאג"ח האירופיות, בתי ההשקעות הגדילו את החשיפה לאג"ח יפניות ובריטיות.