רשות החשמל האריכה רישיון הייצור של תחנת באר טוביה

גורמים במשק האנרגיה מתחו ביקורת על ההחלטה ואמרו כי מדובר ב"הגמשת מדיניות"

רשות החשמל הסכימה להאריך ביותר משנה את תוקף הרישיון המותנה לייצור חשמל של מיזם תחנת הכוח באר טוביה, וכן את הרישיונות של שני מיזמים נוספים שלא עמדו באבני הדרך שנקבעו ברישיונות המקוריים. כך נודע ל"גלובס".

גורמים במשק האנרגיה מתחו ביקורת על ההחלטה ואמרו כי מדובר ב"הגמשת מדיניות", וכי לא ברור באלו נסיבות תשלול הרשות רישיון בשל אי-עמידה באבני דרך ובאלו תתגמש ותדחה את אבני הדרך לבקשת היזמים. ברשות החשמל מסרו כי: "ההערכות האחרונות הן דווקא תולדה של פעילות סדירה של היזמות מול הרשויות בהתאם להוראות הדין, ולא תוצאה של הקלות".

נזכיר, כי בשבוע שעבר, אישרה מליאת הרשות את בקשת IPM ,יזמית תחנת הכוח ליד באר טוביה, והחליטה להאריך ב-14 חודשים נוספים את המועד האחרון להשגת האישור על הפקדת התוכנית לבניית התחנה. בנוסף, נדחו המועדים להצגת הסכם רכישת גז וסיום התחנה ב-10 וב-8 חודשים בהתאמה. הארכת אבן הדרך להפקדת התוכנית מונעת את פקיעת רישיונה של IPM, לאחר שהאישור התעכב בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) על רקע התנגדות מועצת באר טוביה להקמת התחנה. לאחר שהמועצה הגישה סקר סיכונים נגדי לזה של היזמים, החליט בחודש שעבר יו"ר הות"ל, אפרים שלאין, לדחות את ההחלטה על הפקדת התוכנית עד לקיום שני דיונים נוספים.

IPM נמצאת בשליטת קרן ההשקעות טריפל אם של מוטי פרידמן ומשה טרי. בינואר 2011 רכשה משיכון ובינוי את חלקה (60%) במיזם, תמורת 7 מיליון שקל. במיזם שותפים גם משקיעים פרטיים, ובהם עורכי הדין יואב סרנה וחגי מירום. הארכת הרישיון ל- IPM מותנית בכך שזו תצליח להאריך את האופציה לרכישת הקרקע מגב-ים של נוחי דנקנר. גב-ים דורשת מהחברה תשלום של 130 מיליון שקל, בהסתמך על עיסקה שסגרה למכירת המתחם עם חברת כלמוביל. האופציה לרכישה אמורה לפקוע בסוף החודש.