הערכה בליכוד: הבחירות לכנסת יתקיימו ב-4 לספטמבר

במקביל מתחמם הקרב בליכוד על מקום ריאלי ברשימה, ויש כאלה שכבר החליטו לוותר: השר יוסי פלד מיהר להודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בפריימריז בליכוד; ימונה ליו"ר קצא"א

המערכת הפוליטית כולה מתחילה להאיץ את הקצה לקראת הבחירות, כאשר על פי ההערכות יודיע ראש הממשלה בתחילת השבוע הבא על תאריך סופי ומוסכם על כל סיעות הבית - 4 בספטמבר 2012.

במקביל, מתחמם הקרב בליכוד על מקום ריאלי ברשימה, ויש כאלה שכבר החליטו לוותר. השר יוסי פלד הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, לאחר שהעריך כי סיכוייו להיבחר מחדש לכנסת קלושים. פלד ימונה על ידי ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ ליו"ר חברת קצא"א, קו צינור הנפט בין אילת לאשקלון.

על אף פרישתו של פלד, גורמים שונים בליכוד מעריכים כי ישנו לחץ גדול בקרב חלק מחברי הכנסת המכהנים ושרי הליכוד. "מריבות פנימיות והקצנה לא יתרמו למפלגה חודשים ספורים לפני הבחירות", אמרו אותם גורמים, "גם אם בני בגין לא ירוץ והרשימה תורחב בשלושה עד חמישה ח"כים - יהיו כאלה שייפלטו מתוכה".

יום סוער: לבני פורשת, לפיד יוצא לדרך

ח"כ ציפי לבני, יו"ר קדימה לשעבר, הגישה בשעות הצהריים את התפטרותה מהכנסת. בכך, סיימה לבני לפחות נכון לעכשיו את פעילותה הפוליטית בבית הנבחרים. את מכתב ההתפטרות הגישה לבני ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין. "לא מכרתי את המדינה לחרדים ולא נכנעתי לסחטנות פוליטית", אמרה לבני עם פרישתה.

הערב כינס לראשונה יאיר לפיד מאות מתומכיו בבית התפוצות בת"א לכנס הבחירות הראשון. במהלך נאומו הדגיש לפיד את כוונתו לחוקק חוק שיחליף את "חוק טל", וחידד את חשיבות השירות הצבאי והאזרחי. "אני לא אנטי חרדי", אמר לפיד, "אנחנו פשוט לא יכולים כבר לממן אתכם ולא לשרת לבד את המדינה".

ח"כ כצל'ה: "האיחוד הלאומי והבית היהודי הולכים לבחירות ביחד"

ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) מהאיחוד הלאומי אמר הערב בראיון למהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' עם נעם זיגמן כי "האיחוד הלאומי והבית היהודי הולכים לבחירות האלה ביחד, זה סופי וזה מוחלט. היתה לנו שיחה עם זבולון אורלב וזה אחרי מאות שיחות ומאות פגישות שהתקיימו בשלוש שנים האחרונות, לצערי ברוב המקרים ביוזמתי. הדרישה האולטימטיבית האחת והיחידה היא הליכה ביחד. הייתי אתמול אצל אורי אורבך הרבה שעות בלילה, ממש יצאתי לפני חצות, והסיכום הסופי הוא שמיד אחרי שראש הממשלה יקום מהשיבה ואחרי שיודיעו על הכרזת הבחירות, אנחנו נכנס מסיבת עיתונאים".