הדולר המשיך להתחזק ל-3.786 שקל; האירו ביציג של 4.977

מדד מנהלי הרכש בגוש האירו צנח לשפל של כ-3 שנים ■ סקר התעסוקה של ADP בארה"ב אכזב והצביע על תוספת של 119 אלף משרות בחודש אפריל בלבד

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') בהתחזקות של הדולר מול המטבעות המרכזיים. מול השקל ננעל הדולר בשער יציג של 3.786 שקלים ואילו האירו ננעל בשער יציג של 4.977 שקלים.

בזירה העולמית נסחר הצמד אירו-דולר ביציבות סביב 1.322 דולרים, ואילו הין מתחזק מעט מול הדולר ונסחר סביב 80.36 ין.

בזירה המקומית, שר האוצר יובל שטייניץ התייחס אמש לנתוני האבטלה לחודש מארס שפרסמה הלמ"ס מוקדם יותר השבוע, ואמר: "האבטלה בישראל נמוכה משמעותית מזו של ארה"ב ואירופה. כדי להבין את הנתונים של אתמול, צריכים להסתכל על שיעור ההשתתפות. פשוט הצטרפו קבוצה גדולה של אזרחים שפעם לא רצו לעבוד, ועכשיו כן רוצים לעבוד. הצטרפו 53 אלף, חלקם חרדים, לכוח העבודה וזה הדבר הכי חשוב מבחינתנו".

בדיון בוועדת הכספים אמר היום נגיד בנק ישראל סטנלי פישר כי יש להיערך לאפשרות לכך שמדינה אחת לפחות תפרוש מגוש האירו. בנוסף, פישר מגן על הבנקים וטוען כי יש צורך לשמור על רווחיות גבוהה במערכת הבנקאית כדי לשמור על יציבותה.

בארה"ב, ננעלו אמש מדדי המניות המרכזיים בעליות, זאת בעיקר בשל נתוני מאקרו חיוביים ובכללם מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל שהפתיע לטובה וטיפס לרמה של 54.8 נקודות.

סקר התעסוקה של ADP לחודש אפריל, אכזב והצביע על יצירה של 119 אלף משרות בלבד בסקטור הפרטי, זאת לעומת צפי ליצירה של 180 אלף משרות. בחדר המסחר של ATRADE מציינים כי הנתונים הגרועים עלולים להכביד על השטר הירוק, בשל החשש שנתון מאכזב יהווה טריגר להשקת תוכנית רכישות נוספת.

מדד מנהלי הרכש של גוש האירו צנח באפריל לרמה של 45.9 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מזה כ-3 שנים. זאת, לאחר שבחודש מארס המדד הצביע על קריאה של 47.7 נקודות. צפי האנליסטים עמד על קריאה של 46 נקודות.