NBA: פחות שחקנים זרים, 15% מהשחקנים ללא ניסיון בליגה

תוצאות השביתה: רק 11.9% מהכדורסלנים העונה בליגה הגיעו מחוץ לארה"ב, והרוקי'ס הם מגזר השחקנים הגדול ביותר; בנוסף, הליגה הכי "זקנה" שהיתה אי פעם

השביתה ב-NBA, שהביאה לאיחור של כחודשיים בפתיחת העונה, גם הביאה לירידה דרסטית בכמות השחקנים הלא-אמריקנים בליגה. רק 51 שחקנים מחוץ לארה"ב פתחו את עונת 2011/12, המהווים 11.9% מכלל השחקנים בליגה.

כהשוואה, את העונה הקודמת פתחו 59 שחקנים לא-אמריקנים. כך מפרסם אתר כדורסל הקולג'ים CBN. מדובר על שחקנים שהגיעו ל-NBA ישירות ממדינות מחוץ לארה"ב ולא שיחקו בקולג'ים בארה"ב.

הנתון המעניין יותר קשור בנתוני ההעסקה של הקבוצות ובהעדפה ברורה לשחקנים חסרי ניסיון. המגזר הגדול ביותר של שחקנים העונה ב-NBA הם כאלו שלא שיחקו מעולם בליגה: לא פחות מ-15.1% מכלל השחקנים בליגה (65 שחקנים) רושמים את העונה הראשונה שלהם. בסך הכל 37% מהשחקנים בליגה הם עם ניסיון של שנתיים ומטה. דאלאס מאבריקס היא הקבוצה המנוסה ביותר בליגה, עם ממוצע של 8.5 שנות ניסיון בליגה לשחקן, לעומת יוסטון רוקטס שהלכה על הסגל הכי חסר ניסיון - 2.27 שנים בממוצע לשחקן. 16% מהשחקנים בליגה (67 שחקנים) הם כאלו עם ניסיון של 10 שנים ומעלה. 3 שחקנים בליגה מחזיקים בניסיון של 17 שנים (ג'ייסון קיד, ג'ואן הווארד וקורט תומאס).

העובדה ששחקנים מותחים את הקריירה עד גילאים מאוחרים גם הפכה את העונה הנוכחית ל"מבוגרת" ביותר בתולדות הליגה - הגיל הממוצע של שחקן NBA בתחילת העונה עמד על 26.94.

מאיפה מגיעים השחקנים לליגה: 345 שחקנים הם יוצאי דיביז'ן 1 של המכללות (רמת המכללות הגבוהה ביותר), 51 הם כדורסלנים לא-אמריקנים, 30 שחקנים הגיעו ישר מהתיכונים (לדוגמה: קובי בראיינט וקווין גארנט; חוק שהיום כבר לא מתאפשר), ו-4 שחקנים הגיעו לליגה ממכללות מתחת לדיביז'ן 1. מכללת דיוק היא זו שמספקת הכי הרבה שחקנים פעילים לליגה: 16 שחקנים (3.7% מכלל השחקנים בליגה) הגיעו מדיוק.