גם הליכוד הגיש הצעה לפיזור הכנסת - תפוזר בשבוע הבא

(עדכון) - הצעת החוק לפיזור הכנסת תעלה ביום שני הקרוב ■ עד יום שלישי תסתיים החקיקה והכנסת תתפזר ככל הנראה ביום רביעי הבא בתום עבודת המליאה

מסתמן: הצעת החוק לפיזור הכנסת תעלה כבר ביום שני הקרוב להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. לנוכח הסכמה בין סיעות הבית, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, יעלו סיעות העבודה ומרצ את הצעות החוק לפיזור הכנסת כבר ביום שני הקרוב. ההצעות צפויות לזכות לתמיכת הקואליציה.

לפי ההסכמה אליה הגיעו בכנסת, שהושגה על ידי יו"ר הכנסת רובי ריבלין, סיום החקיקה בשלוש קריאות יהיה למחרת, ביום שלישי, כך שהכנסת תתפזר ביום רביעי בתום עבודת המליאה ותצא לפגרת הבחירות. היום האחרון של הכנסת ה-18 יחול ביום רביעי הבא, 9 במאי, שאותו תנצל הקואליציה כדי לנקות שולחן ולהעביר הצעות חוק אחרונות לקדנציה הנוכחית.

אחר הצהריים הגיש גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) הצעת חוק לפיזור הכנסת, שתעלה גם היא להצבעה ביום שני הקרוב. ההסכמה הרחבה שנוצרה בכנסת סביב פיזורה, תכלול כנראה גם הסכמה על תאריך הבחירות: 4 בספטמבר.

היום בצהריים צפוי יו"ר ש"ס, אלי ישי, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולדון עימו בתאריך מוסכם לבחירות. ככל הנראה בש"ס יסכימו לקבוע את התאריך על ה-4 בספטמבר, התאריך המועדף גם על ראש הממשלה. נתניהו, היושב שבעה על מות אביו, לא צפוי להכריז על המועד לפני תום השבעה ביום ראשון, אולם במהלך השבעה הוא נפגש עם ראשי המפלגות שהגיעו לנחמו ודן עימם בנושא.

בבוקר נפגש ישי עם יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, במטרה להסכים על מועד לקיום הבחירות. "טובתה של המדינה היא קיום בחירות בתאריך מוקדם ככל האפשר", אמר ישי בפגישה.