נדחתה הצעת הרכש למניות הציבור בפועלים אי.בי.אי

ל"גלובס" נודע, כי הצעת הרכש של בית ההשקעות אי.בי.אי ורונן צלניר למניות הציבור בחברת החיתום שבשליטתם, נדחתה בהתאם להערכות המוקדמות ולפיהן ההצעה אינה אטרקטיבית דיה

הצעת הרכש של בית ההשקעות אי.בי.אי ורונן צלניר למניות הציבור בחברת החיתום שבשליטתם, פועלים אי.בי.אי, נדחתה, כך נודע ל"גלובס". זאת, בהתאם להערכות המוקדמות ולפיהן בעלי המניות הגדולים בפועלים אי.בי.אי לא יענו להצעה משום שהם סבורים כי היא אינה אטרקטיבית דיה. אתמול (ד') היה יום ההיענות האחרון להצעה.

בית ההשקעות אי.בי.אי, המחזיק כיום ב-34.4% ממניות חברת החיתום וצלניר, יו"ר פועלים אי.בי.אי, עם 8.5% מהונה, פרסמו הצעת רכש שנגעה ל-8% ממניות פועלים אי.בי.אי.

מלבדם, מחזיקי המניות העיקריים בחברה הם בנק הפועלים עם 20% מההון, הראל השקעות ובית ההשקעות אנליסט עם כ-7% כל אחד, ועילדב השקעות עם כ-5%.

מאז פורסמה בתחילת אפריל הצעת הרכש, הוסיפה מניית פועלים אי.בי.אי כ-15% לערכה. ההצעה הראשונה נקבה במחיר של 7.5 שקלים למניה, ובהמשך החודש שופרה ההצעה ל-8.2 שקלים - בדומה למחיר השוק כיום.

כפי שפורסם ב"גלובס", מוקדם יותר השבוע פרסם בנק לאומי המלצה למחזיקי המניות שלא להיענות להצעה. כלכלני הבנק המליצו "להמשיך להחזיק במניה על מנת להמשיך ליהנות מתשואת דיבידנד נאה, וזאת "למרות הסחירות הנמוכה ממנה החברה סובלת".

בלאומי ציינו לחיוב גם את המינוף הנמוך בו פועלים אי.בי.אי מתאפיינת ואת מכפיל ההון האטרקטיבי לפיו היא נסחרת. יחד עם זאת ציינו כי לאחר מועד הקיבול "עשוי מחיר המניה לשוב לרמתו טרם ההצעה".