האנליסטים מרגיעים: הזדמנות לאסוף את מניות "לוויתן"

(עדכון) - האנליסטים לא נרתעים מהודעת נובל אנרג'י וממשיכים להמליץ לקנות את מניות "לוויתן" ■ UBS: "מחיר השותפויות לא גילם מציאת נפט" ■ מגדל וסיטי: "להגדיל את החשיפה לאור החולשה" ■ קבוצת דלק עולה 1%; אבנר 0.8%

"הסיכויים למציאת נפט ב'לוויתן' היו ונשארו נמוכים, ההודעה של נובל לא מעידה על ירידה משמעותית בסיכויים למציאת נפט", כך כותב היום (ה') רוני בירון, אנליסט בבנק UBS בעקבות הדיווח הלילי של נובל אנרג'י על עצירת קידוח "לוויתן" לפני ההגעה לשכבת המטרה. "יש עדיין אפסייד בסקטור הגז, וכל הסיפור הוא בעיקר גז, לא נפט.ההודעה של נובל מורידה מהתנודתיות בסקטור, ועכשיו אפשר להתמקד בגז", לדבריו.

כזכור, נובל אנרג'י, מפעילת קידוח "לוויתן 1", דיווחה הלילה כי הגיעה לעומק של 21,400 רגל (6.5 ק"מ) בקידוח, ולאור לחצים גבוהים והגבלות מכניות, הקידוח הוקפא לפני שהגיעה לשכבת היעד (העומק הסופי המתוכנן של הקידוח היה 7,400 מטר) ולפני שהושגו מטרות הקידוח העיקריות. יחד עם זאת, נובל מדווחת על איתור של גז טבעי אשר נוצר כתוצאה מחום - דבר אשר עשוי להעיד על פוטנציאל גדול לנפט במאגר, מה שמצדיק את המשך הקידוח בשתי שכבות היעד התחתונות.

ב-UBS מותירים גם כן המלצת "קנייה" ליחידות ההשתתפות של שותפויות "לוויתן", באומרם כי מחיר השותפויות לא מגלם בתוכו מציאת נפט במאגר. לצד נובל אנרג'י (39.66%), שותפויות "לוויתן" הן דלק קידוחים (22.67%), אבנר (22.67%) ורציו (15%).

ב-UBS מפרטים גם את הסיכון למודל הערכת השווי שלהם למאגר "לוויתן", בהקשר לשותפויות: "יש סיכוי של 13% למציאת 2.4 מיליארד חביות נפט במודל שלנו, כאשר השווי בהתבסס על הערכות חברת NSAI עומד על 1.5 מיליארד דולר", אומרים ב-UBS.

במקרה והקידוח, לכשיתחדש, לא יגיע לשכבת המטרה, הדבר עלול להוביל לירידה במחירי היעד שמציבים ב-UBS לשותפויות: מחיר היעד של רציו עלול לרדת ב-25%, המחיר של דלק קידוחים עלול לרדת ב-13%, אבנר ב-12%.

"הזמנות לאסוף את המניות"

גם ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, מבהיר כי ההודעה לא מעידה על הימצאות נפט במאגר. "נובל, המפעילה, להביא בעתיד אסדה נוספת המסוגלת להתמודד עם הלחצים בעומקים אלו", כותב יונגר.

"למרות הצהרה כפולה זו על אי שלילת ממצאים והותרת אפשרות להבאת אסדה נוספת, אנו סבורים כי בשלב זה, ועד לנקודת זמן עתידית לא ידועה, מציאת נפט אינה רלוונטית להערכות השווי", מציין יונגר. "ממליצים להגדיל החזקות בעת חולשה בשותפויות".

גם מייקל קר מסיטי, שומר על אופטימיות: "אז עדיין אין נפט, יש דחיות נוספות ומעט אכזבה", הוא כותב בסקירה לאחר הודעת נובל. "לוח הזמנים להמשך הקידוח, נשאר לא וודאי - אולם ישנם סימנים מעודדים באשר לגז והנפט שבמאגר".

לדעתו של קר, הדיווח יוצר הזדמנות לאסוף את ישראמקו , "בחירתנו המועדפת", כמו גם את השותפויות אבנר ודלק קידוחים.

"הדיווח כשלעצמו הינו מאכזב", מציין אמיר פוסטר, אנליסט האנרגיה בדש ברוקראז'. "מצד שני, כשמסתכלים על תמחור השותפויות המחזיקות ב'לוויתן' - אנו סבורים כי שותפויות אלו אינן מגלמות את השווי הראוי למאגר שכזה והן נסחרות בחוסר על שוויה הכלכלי של ההחזקה - גם ללא מציאה של נפט!".

פוסטר מציין כי שווי השוק כיום של מאגר "לוויתן" הינו "פחות ממחצית משווי השוק של מאגר 'תמר', כפי שנגזר משותפויות רציו וישראמקו. אנו סבורים כי חשיבותו העצומה של המאגר למשק הישראלי מצדיקות שווי גבוה יותר".