מיזוג בנק דיסקונט למשכנתאות בבנק-האם: 180 עובדים יעזבו

נחתם הסכם בין בנק דיסקונט להסתדרות לגבי מיזוג דיסקונט למשכנתאות (בדמ"ש), ונקבע אופן קליטתם של עובדי דיסקונט למשכנתאות בבנק דיסקונט, תוך שמירת זכויותיהם של העובדים המאוגדים.

בדיסקונט רואים במיזוג מהלך אסטרטגי, שיחסוך לבנק כ-80 מיליון שקל ב-2013-2014. "היעד שלנו הוא להגדיל את שיעור לקוחות דיסקונט שלוקחים משכנתא בדיסקונט - מ-35% כיום ל-50%", אמר ל"גלובס" ראש החטיבה הבנקאית, יובל גביש.

תוספת שכר משמעותית

בתוך החטיבה הבנקאית של דיסקונט יוקם אגף משכנתאות, שירכז את הפעילות המקצועית בתחום. בראשו יעמוד זאב דקל, סמנכ"ל בכיר בדיסקונט למשכנתאות. כיום מפעיל בדמ"ש 80 נקודות מכירה בסניפי דיסקונט. בכוונת דיסקונט להגיע ל-130 נקודות מכירה עד סוף 2014 (מתוך 147 סניפי הבנק). מספר עובדי המשכנתאות במערך הסינוף יגדל מ-100 ל-300. עתידה של מנכ"לית בדמ"ש, אתי לנגרמן, אינו ברור; רק לאחר סיום המיזוג, בסוף השנה, יתברר אם יימצא לה תפקיד הולם בקבוצה.

במסגרת ההסכם שנחתם היום (ה') נקבע כי מתוך 460 עובדי בדמ"ש, ייקלטו 260 העובדים הקבועים ועוד 20 בעלי חוזים אישיים באגף המשכנתאות החדש שיוקם בדיסקונט ובסניפי הבנק. לאור המיזוג יעזבו את הבנק 180 עובדים. 150 עובדים זמניים, ושאר העובדים בחוזים אישיים, יפוטרו תוך 3 חודשים. בנוסף יציע דיסקונט לעובדי בדמ"ש הוותיקים תוכנית פרישה מוקדמת בתנאי תוכנית הפרישה של עובדי דיסקונט. על פי הערכות, 30 עובדים יפרשו במסגרת התוכנית.

סוכם כי קליטת העובדים הקבועים של בדמ"ש בדיסקונט תהיה בתנאים של עובדים חדשים, לפי הסכם השכר מיוני 2011. זאת, תוך שמירת הזכויות והוותק שנצברו עד עכשיו.

עוד נקבע בהסכם, כי תנאי ההעסקה של העובדים יותאמו להסכמים הקיבוציים הקיימים בדיסקונט, והם יקבלו תוספת שכר משמעותית שתשולם להם במשכורת הקרובה שלאחר המיזוג. את המו"מ ניהלו מצד ההסתדרות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן, ומצד דיסקונט סמנכ"ל משאבי אנוש יוסי פרץ.