גלקסי S3: מסך ענק, טכנולוגיית זיהוי עיניים והטענה אלחוטית

חשיפת גלקסי S3 של סמסונג שוב מעלה את הרף: הסמארטפון הקוריאני משאיר את המתחרים מאחור, ומאלץ את אפל להתאמץ מאוד כדי לספק תחרות הולמת עם האייפון 5

המסקנה שאליה הגיעו כל הנוכחים במסיבת העיתונאים של סמסונג לחשיפת הגלקסי 3S בסוף השבוע האחרון, היא שמדובר בשדרוג משמעותי מאוד לדגם הקודם, ומי שכבר מאס בדגם בן השנה, ימצא סיבות טובות להחליף אותו. עד שלא נראה מה אפל מתכננת לנו עם אייפון 5, גם ההשוואה לאייפון 4S נותנת יתרון לסמסונג.

בניגוד להשקות מכשירים קודמות של סמסונג, שמאז הכרזתם עברו שבועות ארוכים או חודשים עד להגעתם לחנויות, סמסונג פועלת כדרכה של אפל להשקה כמעט מיידית. האס 3 יושק ב-29 למאי ב-145 מדינות ב-296 חברות סלולר. לישראל הוא צפוי להגיע לשלוש חברות הסלולר הגדולות כבר בתחילת יוני.

דגש על שימושיות

סמסונג הבינה שהגלקסי אס 3 צריך להגיע עם חומרה חזקה במיוחד, אבל במקביל הבינה שלא כאן צריך להיות הדגש שלו. לכן היא השקיעה דווקא ביישומים שיהפכו את הסמארטפון הזה לאינטואיטיבי יותר לשימוש. את השינוי בחשיבה של סמסונג אפשר היה לראות כבר בהתחלתו של אירוע ההכרזה, שנערך באנגליה עם 3,000 עיתונאים, בכירי חברות הסלולר מהעולם ונציגי החברה. את הצגתו של האס 3 ניהל ג'יי קיי שין, נשיא חטיבת המובייל בסמסונג. מבחינתו, חומרה זה חשוב, אבל יותר חשוב לציין את כל היכולות של הטלפון. לכן, לאחר שהקדיש מספר דקות לפרטים הטכניים: מסך של 4.8 אינץ', מעבד מרובע ליבה ועובי של 8.6 מ"מ, הוא עבר למנה העיקרית - היכולות שיגרמו לדגם הזה להבין טוב יותר את המשתמש.

העיתונאים הרבים לא הסתירו את התלהבותם מהמכשיר החדש, לאחר שבסוף המצגת הוסר הכיסוי ממתחם ענק שבו ניתן לנוכחים לשחק עם עשרות מכשירי גלקסי אס 3 שחיכו על עמדות עמוסות תאורה. המוזיקה ברקע הוסיפה לאירוע ממד של חשיבות. העיתונאים רצו לעמדות ההתנסות, בניסיון לשחק עם המכשיר ולהביא לקוראים שלהם תמונות ראשונות ולא יח"צניות של הגלקסי הבא.

מה הם החידושים העיקריים במכשיר?

מסך גדול ואיכותי

סמסונג הצליחה לשלב מסך ענק - 4.8 אינץ' (לעומת 4.3 אינץ' בגלקסי אס 2). מהנדסי החברה הבינו שמסך גדול חשוב לחלק מהמשתמשים, והכרחי כדי להתחרות במכשירי המתחרות עם מסכי הענק (פרט לאייפון שעדיין מגיע עם מסך 3.5 אינץ'). הם גם הבינו שמבחינת הנדסת האנוש, הטלפון לא יכול להיות גדול מדי. לכן בחברה צמצמו את המסגרת והגדילו את המסך על חשבונה, כך שהמכשיר לא יהיה גדול בהרבה מהאס 2.

זיהוי תנועות עיניים

אחד הדברים המעניינים במכשיר הוא טכנולוגיית זיהוי תנועות עיניים בשם Smart Stay, המאפשרת למכשיר לעקוב אחר מבטו של המשתמש. הדבר מאפשר לו לכבות את הצג כאשר האדם מסיר את עיניו מהמסך, או להשאיר אותו דולק זמן ארוך מהרגיל כאשר המשתמש מתעכב בקריאת מסמך. בבדיקה שלנו, הפונקציה לא פעלה טוב, אבל מצד שני האזור היה עמוס באנשים ורוב הסיכויים שזו הסיבה לכך.

חיוג אוטומטי

סמסונג מציעה גם יישום העונה לשם Direct Call, המאפשר בזמן כתיבת הודעת SMS, קבלת הודעה מחבר או שיחה שלא נענתה מאדם מסוים, פשוט להרים את הטלפון ולהניח אותו ליד האוזן, כך שהמכשיר ידע להתקשר לאותו אדם באופן אוטומטי.

הפעלה קולית

טכנולוגיה אחרת שניתן למצוא כאן היא S Voice, המספקת הפעלה קולית בדיבור חופשי באנגלית, צרפתית, קוריאנית, ועוד 5 שפות (ללא עברית). מדובר בטכנולוגיה דומה לזו של Siri הקיימת באייפון 4S. ה-S Voice מאפשרת להגיד למשתמש שהוא רוצה להפעיל את המצלמה, לקבוע פגישה או לבדוק את מזג האוויר.

יש אפילו אפשרות להגיד למכשיר לעבור למצב "נודניק" כשהשעון המעורר מצלצל. למרבה הפלא, הטכנולוגיה הזו זיהתה את קול הדיבור שלנו, גם עם מבטא ישראלי וגם בסביבה עמוסת רעש.

טעינה אלחוטית

בסמסונג החליטו לשלב בפעם הראשונה טכנולוגיה לטעינה אלחוטית באמצעות אביזר הנרכש בנפרד, כך שכל מה שצריך כדי לטעון את האס 3 הוא להניח אותו על המשטח הייעודי, ללא צורך לחבר אליו כבל.

הערכות בתעשייה מדברות על כך שהטכנולוגיה הפועלת במכשיר הזה מגיעה באמצעות מיזם דורסל-פאוארמט, אותו הקימה החברה הישראלית פאוארמט. אם הדבר נכון, יש סיכוי גדול מאוד שאת הגלקסי 3 ניתן יהיה להטעין על משטחי הטענה בשדות תעופה ובתי קפה בארה"ב. כמו כן, יהיה מעניין לדעת אם משתמשים שכבר רכשו את משטחי ההטענה של פאוארמט בעבר, יוכלו להניח עליהם את הסמארטפון החדש של סמסונג.

מצלמה טובה יותר

מבחינת צילום, המצלמה נשארה זהה מבחינת החיישן שלה לאס 2 - 8 מגה פיקסל, ויהיה מעניין לבדוק אם איכות התמונה השתפרה. לטענת סמסונג, מהירות הצמצם גבוהה מאוד, והיא מאפשרת לצלם אובייקטים ללא עיכוב. כמו כן יישום Burst Shot, מאפשר לצלם 20 פריימים רצופים, כאשר יישום אחר בשם Best Photo, מאפשר לבחור את התמונה הטובה ביותר מבין 8 תמונות שצולמו.

מרכז המדיה משנה מיקום

סמסונג משיקה עם הגלקסי אס 3 אביזר בשם סמסונג אס Pebble. מדובר בנגן מוזיקה המתחבר לגלקסי אס 3 ושואב ממנו את השירים, במטרה להאזין להם ממנו בזמן פעילות ספורט, ללא שימוש בסמארטפון הגדול. למרות שמדובר באביזר פשוט, הוא משקף את שינוי הגישה של סמסונג לנושא אחסון המוזיקה. אם עד כה נתפס המחשב הנייח או הנייד כמרכז האחסון למדיה של המשתמשים, כעת - לפחות מבחינת סמסונג - הטלפון הוא מרכז המדיה, שבו האדם שומר בראש ובראשונה את השירים שלו וממנו הוא צריך לשאוב אותם לנגן הנייד.

רוצים להיות אפל

אירוע ההשקה של סמסונג וההתנהלות של החברה בחודשים שלפני הצגתו נתנו את התחושה שסמסונג מאוד רוצה להיות אפל, ומצליחה. בחודשים האחרונים אימצה סמסונג ביטחון שדה שלא יבייש את צה"ל, ובטח שלא את יריבתה אפל. היא שמרה על חשאיות מוחלטת סביב השקתו של מכשיר הדור הבא שלה, גלקסי אס 3, ולא בכדי: מסיבת העיתונאים ביום חמישי האחרון הוכיחה שנכון לימים אלו, מדובר בסמארטפון הכי משוכלל בשוק, וללא ספק מדובר בעליית מדרגה במלחמה של החברה הדרום-קוריאנית מול הענקית האמריקנית.

לנציגים של החברות במדינות שונות נשלחה החומרה של המכשיר בתוך מארז עץ ומסך סטנדרטי, כך שמראה המכשיר לא ידלוף. נציגי החברה שהגיעו למשרדיה בדרום קוריאה, נחשפו למפרט חלקי של המכשיר, ללא יכולת לראות אותו. אותם נציגים עברו בדיקות לבוש יסודיות ועל הטלפונים שלהם הודבקו מדבקות, שיראו שלא היה בהם שימוש. עד להכרזה עצמה ביום חמישי, רק בודדים ראו את המכשיר. אפילו נציגי חברות הסלולר בארץ, שלא מגיעים לכל אירוע של יצרניות הטלפונים, היו צריכים לטוס ללונדון כאחד האדם, ולהיחשף למכשיר באותו זמן עם כל העולם.

האירוע עצמו היה בומבסטי, מלא חשיבות עצמית. עיתונאים הגיעו לאירוע ועמדו בתור בגשם כדי להיכנס לאולם. סמסונג התחילה את האירוע בזמן ולא חשפה כמעט פרטים לפני ההשקה, פרט לסרטון "בקרוב" שלא אמר שום דבר.

סמסונג גם למדה מאפל שאת המכשיר צריכים להשיק באופן מיידי, באותו החודש, ולא לחכות חודשים ארוכים עד להשקה.

הכותב היה אורח חברת סמסונג ישראל באירוע

גלקסי
 גלקסי