לאומי ישלם לגליה מאור 3.2 מ' ש' כדי שלא תעבוד בבנקים

(עדכון) - הבנק ישלם למנכ"לית לשעבר שלו את אותה משכורת שמקבלת המנכ"לית הנוכחית - רק כדי שלא תעבוד ■ בכך תגיע עלות שכרה השנה ל-5.4 מיליון שקל ■ גורמים במערכת הבנקאית: ממילא היא לא הייתה עוברת לבנק אחר

דירקטוריון לאומי הודיע הבוקר (ב׳) על החלטתו להעניק למנכ"ל לשעבר של הבנק, גליה מאור, מענק מיוחד בסך 3.25 מיליון שקל בתמורה להתחייבותה לאי-תחרות במשך 18 חודשים נוספים מעבר ל-6 חודשי צינון להם היא מחוייבת בחוזה ההעסקה שלה. מאור סיימה את כהונתה כמנכ״ל בשבוע שעבר לאחר 17 שנים.

בתקופת הצינון מאור מתחיבת לא לעבוד עבור או לתת ייעוץ לבנק ישראלי או שלוחתו בחו״ל. למעשה בחודשי הצינון שהתחייבה אליהם תקבל מאור כ-180 אלף שקל בחודש, שכר זהה לשכרה של המנכ"ל המכהנת רקפת רוסק עמינח. בבנק נימקו את המענק ב"ידע הרב והייחודי שצברה מאור כמנכ״ל בכהונתה הארוכה".

לאחר המענק תעמוד עלות שכרה של מאור עבור שנת 2012 על 5.4 מיליון שקל, מתוכם מענק הצינון כאמור ועוד 1.3 מיליון שקל עבור 4 חודשי כהונתה כמנכ"ל במהלך השנה. עוד נציין כי בסוף מארס אישר הדירקטוריון העלאה רטרואקטיבית של שכר הברוטו של מאור ב-3.7% מינואר 2012. לאחר ההעלאה הגיע שכרה של מאור ל-218 אלף שקל בחודש.

גורמים במערכת הבנקאית העלו תהייה לגבי מענק הצינון וטענו כי מאחר ולא סביר כי מאור, לאור מעמדה הייחודי. היתה משתלבת בבנק אחר או נותנת ייעוץ למתחרה של לאומי. מדובר למעשה במעין תוספת למענק פרישה.

"רצו לתת לה עוד כסף וגם זו דרך", אמרו הגורמים וציינו כי בשנתיים של תקופת הצינון ישלם לאומי למעשה משכורת לשני מנכ"לים.