רשמית: חח"י הדיחה המשנה למנכ"ל משה בכר

ערב המחסור הצפוי בחשמל בקיץ הקרוב, חברת החשמל מדיחה את איש המקצוע הבכיר של החברה ■ ההחלטה התקבלה על רקע טענות שהועלו נגדו בקשר לקידומה של עובדת ששימשה עוזרת אישית שלו

דירקטוריון חברת החשמל מדיח את איש המקצוע הבכיר של החברה ערב המחסור הצפוי בקיץ הקרוב. ל"גלובס" נודע כי ועדת הביקורת של הדירקטוריון החליטה ביום חמישי האחרון כי משה בכר, סמנכ"ל ייצור והולכה והמשנה למנכ"ל החברה, יסיים תפקידו בסוף החודש. ההחלטה התקבלה על רקע טענות שהועלו נגדו במסגרת דוח ביקורת פנימי בקשר לקידומה של עובדת ששימשה עוזרת אישית שלו. הסתלקותו היא ראשונה בסדרת פרישות של בכירים שמאיימת לפגוע בתפקוד חברת החשמל.

סמכות מקצועית

בכר, האחראי על חטיבות הייצור וההולכה בחברת החשמל, נחשב לסמכות המקצועית הבכירה בחברה ושימש פעמיים מנכ"לה הזמני עד למינוי מנכ"ל קבוע. למנכ"לים האחרונים ובהם הנוכחי אלי גליקמן לא היה רקע בתחום האנרגיה. יחסי בכר עם דירקטוריון החברה בחודשים האחרונים היו מתוחים, אך עיתוי הדחתו - בשעה שחברת החשמל שבה ודורשת מהמדינה להכריז על מצב חירום ומתריעה מפני הפסקות חשמל ממושכות בקיץ - נראה תמוה. נכון להיום אין מועמד להחליף את בכר.

"גלובס" חשף כי התפקיד הוצע ליעקב חאין, סמנכ"ל פרויקטים הנדסיים בחברה, אלא שלפי שעה חאין מסרב להצעה. חאין אמר בשיחות פרטיות כי הוא מעדיף את תפקיד מנהל חטיבת הלקוחות שאותו ממלא כיום אשר דהן. גם דהן צפוי לפרוש מהחברה בקרוב לאחר שהגיע לגיל פרישה. בשנתיים הקרובות אמורים רוב בכירי החברה לפרוש, למעט חאין.

אם לא יימצאו לפורשים מחליפים ראויים תתמודד החברה עם צרה נוספת. עד כה נחשבה החברה למנוהלת ברמה גבוהה ולבעלת כוח אדם איכותי. נראה כי הדירקטוריון מתקשה להעריך את איכויותיה הניהולית.

בימים האחרונים משתעשעים בחברה ברעיון להביא מנהלים מבחוץ. בשנים האחרונות עזבו את החברה מנהלים בכירים ורובם השתלבו בענף ייצור החשמל הפרטי. המדובר בין השאר באלי אסולין, מנכ"ל יצרנית החשמל הפרטית דוראד, וסילוויו ויטנינג, מנכ"ל דלק תשתיות.