עמוס שפירא: "מערכות בחירות - בזבוז של מיליונים מיותרים"

אנשי עסקים בכירים פרסמו היום הודעה חריגה בתגובה להחלטה על הקמת ממשלת אחדות לאומית ■ "הפורום לייצוב הממשל מברך על ההזדמנות ההיסטורית לשינוי שיטת הממשל בקדנציה הנוכחית"

אנשי עסקים בכירים, ביניהם מיכאל שטראוס, עמוס שפירא, ארז מלצר, איתן רף, גזי קפלן, גליה אלבין, שרגא ברוש, אלישע ינאי, ואורי דורי פרסמו היום (ג') הודעה חריגה בתגובה להחלטה על הקמת ממשלת אחדות לאומית.

אנשי העסקים, כולם החברים בפורום לייצוב הממשל, מיסודו של המרכז להעצמת האזרח, פרסמו את ההודעה מיד לאחר מסיבת העיתונאים שנערכה היום בצהרים במשרד ראש הממשלה, בראשותם של ראש הממשלה נתניהו ויו"ר קדימה מופז.

מיכאל שטראוס, מייסד חברת שטראוס אמר כי "ניווט הספינה המכונה מדינת ישראל היא משימה קשה ומורכבת - מדינית, ביטחונית וכלכלית. כדי לעמוד בהצלחה במשימתו אין מנהיג יכול להשחית זמנו ומרצו בטיפול בסחטנות פוליטית. אני אופטימי כי המהלך להקמת ממשלת אחדות ישכיל לחזק לא רק את הדמוקרטיה אלא גם את המשק הישראלי ויבטיח הגנה טובה יותר על כלכלת ישראל מפני העתיד לבוא".

"הקמת ממשלת אחדות היא צעד משמעותי לכינון יציבות פוליטית בישראל ולניהול ממשל תקין, המסוגל לתת שירות ראוי לאזרחיו", אמר עמוס שפירא, לשעבר מנכ"ל סלקום ונשיאה הנכנס של אוניברסיטת חיפה. "בראש ובראשונה, שינוי שיטת הממשל נועד למנוע בזבוז משאבים אדיר, אותם ניתן יהיה להפנות לחינוך, בריאות, רווחה, מדע וטכנולוגיה, וצרכים נוספים. עלותה של מערכת בחירות הינה למעלה מ-2 מיליארד שקלים, וכשבחירות נערכות טרם זמנן, המשמעות היא הוצאה של מיליונים מיותרים מדי שנה. על כל אלה נועדה למנוע שיטת ממשל יציבה. עתה, הגיע העת להפוך את הדיבורים למעשים".

"הפורום לייצוב הממשל, מיסודו של המרכז להעצמת האזרח מברך על ההזדמנות ההיסטורית שנוצרה לשנות את שיטת הממשל, עוד בקדנציה הנוכחית. ההסכמות שהושגו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגת קדימה בדבר יוזמה ממשלתית לשינוי שיטת הממשל, סוללות את הדרך לתיקון חיוני לטובת היציבות הפוליטית והכלכלית בישראל", לשון ההודעה.

"בחודשים האחרונים פעל הפורום באופן שקט ואינטנסיבי כדי לגבש מאחורי הקלעים הסכמה בין ראשי הקואליציה והאופוזיציה על הנקודות העיקריות לשינוי שיטת הממשל, ובהן: הגדלת צמצום מספר שרי הממשלה וסגניהם, שילוב מרכיב אזורי בבחירות הארציות לכנסת ה-19, העלאת אחוז החסימה אל מעל 2 אחוז אחרי הבחירות הבאות והעלאת הרוב הדרוש להפלת ממשלה".

"כעת, לנוכח המחויבות הברורה של ראש הממשלה נתניהו וח"כ שאול מופז, הפורום לייצוב הממשל של המרכז להעצמת האזרח ימשיך לפעול על מנת להבטיח שהנקודות הללו תעוגנה בחוק ושההסכם הקואליציוני בדבר שינוי השיטה ייצא לפועל", נכתב.

הפורום לייצוב הממשל הינו קבוצה של למעלה מ- 6 בכירים ישראליים מתחומי הכלכלה, אקדמיה וחברה שנוסד בשנת 2008 במטרה לקדם מהפיכת משילות בישראל. הפורום, שנוסד על ידי המרכז הישראלי להעצמת האזרח, פועל לשינוי שיטת הממשל בישראל, בין היתר באמצעות קידום חקיקה ופעילות ציבורית בנושא.