"הקשיים של פרפקט ליס אינם מייצגים בעיה כוללת בענף הליסינג"

כך טוענים בכירים בענף ■ חברת פרפקט ליס נקלעה לחובות של כ-67.5 מיליון שקל והגישה בקשה להקפאת הליכים

הקשיים אליהם נקלעה חברת הליסינג פרפקט ליס אינם מייצגים בעיה בכלל ענף הליסינג אלא הם מקרה נקודתי - כך אמרו היום (ג') בכירים בענף ל"גלובס". אתמול (ב') פורסם כי פרפקט ליס נקלעה לחובות של כ-67.5 מיליון שקל והגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להקפאת הליכים ל-60 יום.

בדיון אתמול סוכם כי החברה תנהל משא-ומתן עם נושיה, בעיקר ממערכת הבנקאות, במטרה לגבש הסדר לתשלום חובות בתוך שבועיים. הנכסים העיקריים של החברה הם כ-700 כלי רכב, שרובם משועבדים לבנקים.

בבקשה להקפאת הליכים נכתב כי בשנה האחרונה נקלעה החברה לקשיי נזילות שאינם מאפשרים לה פירעון שוטף של התחייבויותיה, בעיקר כלפי הבנקים הממנים.

"קשיי הנזילות אליהם נקלעה החברה נובעים מהשקעה כספית ניכרת ברכישת רכבים, וזאת במטרה להתפתח ולהתרחב דווקא, תוך הגדלת התחייבויותיה השוטפות כלפי הבנקים והיבואנים, ללא התאמת ההשקעה להון העצמי של החברה ולמדיניות האשראי של הבנקים", נכתב בבקשה.

עוד כתבה פרפקט ליס בבקשה כי בינה לבין 6 בנקים (בהם בנק הפועלים, בנק לאומי והבנק הבינלאומי) נוהל מזה כ-5 חודשים משא-ומתן באשר לפתרון מצוקת האשראי אליה נקלעה החברה.

"על אף האמור, בחוסר תום-לב של ממש, בעת שהם יודעים כי הדבר יגרום עוול לחברה ולכל הבנקים, ובעת שהם מנהלים מצד אחד משא-ומתן עם החברה לחיסול חובותיה כלפיהם, הגישו בנק לאומי ולאומי ליסינג בקשה במעמד צד אחד למימוש אגרות חוב ולמינוי כונס נכסים על נכסי החברה", נכתב בבקשה.

"ענף יציב"

לדברי החברה, מינוי כונס נכסים על נכסי החברה יגרום לה וליתר נושיה "נזק בשיעור ניכר, אשר יותיר את הנושים ואת יתר הבנקים אוחזים בחובות של מיליוני שקלים מבלי יכולת פירעון ותוך חיסול החברה".

בענף הליסינג מציינים כי פרפקט ליס היא "חברת בוטיק שבעיותיה החלו לפני זמן רב", וכי היקף פעילותה ביחס לענף זניח. בענף מציינים כי כבר באוגוסט 2010 הוגשה לבית המשפט תביעה על-ידי מימי לאופר, גרושתו של בעלי החברה, עמית לאופר, שהחזיקה ב-50% ממניות החברה, ובה טענות על אי-סדרים בניהול החברה ועל ריקונה מנכסיה.

בענף הרכב מעריכים כי האופק העסקי של ענף הליסינג יציב, למעט במקרים של התערבות הרגולטור ביישום המלצות ועדת זליכה, שיכולות להביא לשינויים בהרכב הבעלות על כמה מהשחקניות המרכזיות בשוק.