גאון אחזקות תפרע תשלום האג"ח של 44 מיליון ש' החודש

חברת ההחזקות המפסידה שבשליטת משה גאון קיבלה 37 מיליון שקל, במסגרת עסקת המכירה של שטחי נדל"ן ב"בית גאון" בתל אביב

חדשות טובות למחזיקי אג"ח גאון אחזקות . החברה דיווחה היום כי בכוונתה לפרוע בזמן את תשלום האג"ח הקרוב, הודות לקבלת תמורה ממכירת נכס נדל"ן. בסוף החודש אמורה גאון אחזקות לשלם למחזיקי האג"ח מסדרה א' 44 מיליון שקל מתוך חוב כולל של 167 מיליון שקל.

אג"ח גאון נסחרו עד תחילת החודש הנוכחי בתשואת זבל של 26%, אולם המסחר בהן הופסק לאחר שהחברה לא פרסמה את תוצאותיה השנתיות.

מהדיווח היום עולה כי גאון קיבלה 37 מתוך 41 מיליון שקל שמגיעים לה עבור עסקת המכירה שעליה דווח באוקטובר אשתקד - מכירת שטח של 4,175 מ"ר ו-31 מקומות חניה ב"בית גאון" בתל אביב. מלוא תמורת העסקה אמורה הייתה להיות משולמת בחודש שעבר, ומשכך הוציאו עורכי הדין של גאון מכתב דרישה לבא כוח הרוכש לשלם לאלתר את יתרת התמורה.

הכל התחיל מאייס

החשש מאי-העמידה של גאון אחזקות בחובות האג"ח נובע מהמשבר שאליו נקלעה החברה, עם קריסת רשת אייס שהייתה בשליטתה. בחודשים ינואר-ספטמבר 2011 הפסידה גאון אחזקות 67 מיליון שקל, הפסד שרובו הגדול מיוחס להשקעתה ברשת ה"עשה זאת בעצמך" שקרסה (ובאחרונה הועברה לידי אלקטרה מוצרי צריכה).

על רקע מצבה של גאון אחזקות, ורצון בעלי המניות שלה במיקוד עסקיה, הודיעה החברה בתחילת השבוע שעבר על החלפת יו"ר החברה, משה גאון (שנמנה עם בעלי השליטה בגאון אחזקות) בארז מלצר, המשמש במקביל כמנכ"ל גדות מיכליות של יוסי מימן. מינויו של האחרון יובא לאישור בקרוב, והוא צפוי לקבל 45 אלף שקל תמורת 20% משרה (יום עבודה בשבוע).

החלפת היו"ר היא חלק ממהלך אסטרטגי להפיכת גאון אחזקות לחברת הממוקדת בתחום תשתיות המים (מלצר שימש בעבר כמנכ"ל חברת נטפים).

צינורות המזה"ת בצמיחה

פעילותה הנוכחית של גאון בתחום זה כוללת ייצור ושיווק מוצרים לתשתיות מים, גז וביוב, והיא מתבצעת באמצעות החברה הבת גאון אגרו, בעלת השליטה בחברה הציבורית צינורות המזרח התיכון.

צינורות המזה"ת נמצאת בתנופת השקעה וצמיחה. בחודש יולי אשתקד היא הודיעה על השקעה של 150 מיליון שקל בקווי הולכת גז. גאון אגרו מצדה הודיעה באחרונה על כוונתה להתמקד בפיתוח וייצור מוצרים מוטי טכנולוגיה לניהול ובקרה של מים בארץ ובחו"ל.