HP רוצה להיות גדולה בסין: השיקה אולטרה בוקים ומדפסת

HP מנסה להעמיק את החדירה שלה לסין ■ השיקה היום מגוון אולטרה בוקים חדשים ומדפסת ניידת במשקל 3 ק"ג עם בלוטות'

חברת המחשבים האמריקאית HP קיימה היום (ד') מסיבת עיתונאים בשנגחאי לקטלוג המוצרים החדש שלה. המטרה של HP באירוע הזה, הוא לבסס את מעמדה של החברה בשוק הסיני העצום. "אנחנו פועלים כבר 27 שנים בשוק הסיני", אומר סטיב הופמן, סגן נשיא מדפסות ומחשבים אישיים ב-HP. "מדובר בשוק המחשבים הגדול בעולם מבחינת הכמויות הנמכרות בו".

באירוע בו נכחו 500 עיתונאים ובלוגרים מכל העולם לא היו הפתעות רבות, HP שמה דגש על דוגמניות, סיפורים של לקוחות שמשתמשים במוצרים שלה ומעט פרטים על חומרה. מסיבת העיתונאים של HP הייתה שונה מהכיוון שיצרניות המחשבים האחרות פונות איתם ללקוחות. במקום לספר על היכולות המעניינות של המוצר, התוכנות שמותקנות ומבדלות אותו, HP ניסתה להכריז על כמה שיותר מוצרים, החל ממדפסות, לפטופים, אולטרה בוקים ועד תחנות עבודה. בדרך, החברה שכחה לתת בידול לכל מוצר והתוצאה עומס של מוצרים, שאף אחד לא זוכר מהם שום דבר.

אולטרה בוק לצרכנים

הקטגוריה הכי חמה היום בעולם המחשבים הניידים היא האולטרה בוקים. מדובר במחשבים דקיקים, עם נתוני חומרה גבוהים וסוללה חזקה. עד היום HP פעלה בתחום הזה עם דגם עסקי, והיום היא הציגה את הדגמים שלה לשוק הצרכנים הפרטי - ENVY Ultrabook, המגיעים עם מסכים בגודל 14 ו-15.6 אינץ', סוללה שמחזיקה עד 9 שעות, עובי של פחות מ-20 מ"מ ומשקל של 1.80 ק"ג.

בסדרת האולטרה בוקים, HP ממשיכה לחזק את שיתוף הפעולה שיש לה עם מותג האודיו = Beats של ד"ר דריי. המחשבים של החברה מגיעים עם רמקולים ותוכנת אודיו של ביטס וגם טכנולוגיה בשם CoolSense, לצמצום פליטת החום של האולטרה בוק. המחשב מזהה לפי תזוזה, כאשר לא מניחים אותו על שולחן, אלא על ברכיים ומתאים את עצמו למצב.

דגם אולטרה בוק אחר הוא Spectre XT, העשוי ממתכות שונות בגוף שלו ומגיע עם תאורה אחורית בכפתורים. העובי של הדגם הזה עומד על 14.5 מ"מ, שוקל פחות מ-1.4 ק"ג, כאשר המסך שלו בגודל 13.3 אינץ' עם מסגרת דקה. גם הדגם הזה מגיע עם רמקולים של ביטס, נפח האחסון עומד על 128 ג'יגה מסוג SSD והסוללה אמורה להחזיק עד 8 שעות עבודה.

מדפסת ניידת

HP גם בחרו כיוון מעניין למדפסות שלהם, כאשר החברה הציגה את OfficeJet 150 Mobile. מדובר במכונה משולבת ניידת, אותה המשתמש יכול לקחת איתו לדרכים, בתנאי שלא אכפת לו לסחוב על הגב 3 ק"ג. המוצר הזה פועל על סוללה איתה ניתן לטענת החברה להדפיס 500 דפים בטעינה אחת. באמצעות התקשורת האלחוטית בלוטות', ניתן לשלוח דפים להדפסה, לסרוק מסמכים ולצלם עותקים ישירות מהמחשב הנייד.

למרות ליין המוצרים הגדול, היתה חסרה התייחסות של HP להשקת מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט לקראת סוף השנה. חלונות 8 היא מערכת הפעלה המיועדת גם למסכי מגע, כאשר יצרניות המחשבים צפויות להשיק מוצרים מתאימים בעתיד.

הכותב הינו אורח חברת HP