טורנדו משיקה קו מוצרי חשמל לבנים של מידאה

יעד המכירות ל-2013 עומד על 50 מיליון שקל ■ רונן בזזי, מבעלי קבוצת טורנדו: "בענף המזגנים מרוויחים. בזירת החשמל התחרות קשה ולא הגיונית"

חברת טורנדו מוצרי צריכה מרחיבה את פעילותה: החברה משיקה קו מוצרי חשמל לבנים הכולל מקררים, מכונות כביסה, שואבי אבק, מיקרוגל, מדיחי כלים ומקפיאים. המוצרים יושקו בהדרגה עד לסוף השנה הנוכחית תחת המותג מידאה, השייך לענקית הסינית מידאה.

מידאה עוסקת בתחומי מיזוג האוויר, מכשירי חשמל ביתיים, תאורה, רכיבים לתעשייה, לוגיסטיקה ונדל"ן, והיא גם היצרנית של מזגני טורנדו. בשנת 2011 עמד מחזור המכירות של מידאה על 23 מיליארד דולר.

"אנחנו לוקחים את כל פעילות מידאה ומכניסים אותה כמותג בינלאומי", אומר רונן בזזי, מנכ"ל ומבעלי טורנדו, "נכניס את מוצרי החשמל במשנה זהירות, וליבת העסקים תישאר המזגנים. בזירת החשמל יש תחרות - מי מוכר יותר ולמעשה מי מפסיד יותר - ואנחנו לא נמהר להיכנס לתחרות הזאת. התחרות קשה ולא הגיונית. היעד שלנו ל-2013 הוא מכירות של 50 מיליון שקל. אנחנו רק מתחילים, ואם נמכור השנה ב-15 מיליון שקל, אהיה מרוצה".

חברת טורנדו מחזיקה כיום בשתי רשתות קמעונאיות: עולם המיזוג וענק המזגנים.

- תצליחו להחדיר את הקו הלבן לרשתות החשמל שאינן בבעלותכם?

"הרשתות עובדות בחוסר רווחיות, והן מבינות שאם הן רוצות לשמור על רווחיות, הן צריכות למכור את כל המותגים בישראל. לכן אני חושב שהמציאות הנוכחית תשתנה עם מוצר נכון ורווחיות נכונה. אין לי כוונה לכבוש את העולם ואת המדינה, אלא להגדיל את הפעילות בצורה מבוקרת".

בזזי מעריך כי שוק המזגנים בישראל עומד על 1.5 מיליארד שקל במחירים לצרכן, וכי טורנדו מחזיקה ב-36% מהשוק, אחרי אלקטרה המובילה את השוק, ולפני תדיראן.

בתחילת השנה החלה החברה לשווק מזגנים גם תחת המותג מידאה. "בשוק יש היום 3 שחקנים עיקריים: אלקטרה, טורנדו ותדיראן, ואנחנו רוצים שיהיה שחקן רביעי חזק. נציע מזגנים עם טכנולוגיית אינוונטר במחירים יותר נמוכים מהמחירים בשוק", הוא אומר.

לדבריו, המזגנים יוצעו במחיר הנמוך בכ-15% ממזגנים דומים בשוק.

לדברי בזזי, בניגוד לענפים האחרים בשוק החשמל, פעילות המזגנים בשוק רווחית. "בענף המזגנים מרוויחים. לנו יש את המותג SAGA מבית טורנדו, לאלקטרה יש את המותג קולר, ולתדיראן יש את אמקור. שלושתנו מייצרים חסם עם מותגי הדיסקאונט, כי כל מי שרוצה להביא מזגנים צריך להתמודד עם 3 המותגים הללו, ואז הוא מביא מעט מזגנים, רואה שזה קשה לו ולא ממשיך. יש גם אצלנו בזמן האחרון תחרות מוטית נתח שוק, אבל היא עדיין במסגרת ההיגיון", אומר בזזי.