קרע חמור בהלו 015: היו"ר שכטר פיטר את המנכ"ל

היו"ר, יורם שכטר, השתלט על מערכות המחשוב בחברה באמצעות משרד רו"ח ברלב ■ בעלי המניות, הרבנית זבולוני ומשפחת מטיאס-פרנקל, פנו לעו"ד וינרוט ■ מה נותר מהחברה שהציעה שיחות והודעות ללא הגבלה ב-99 שקל בחודש?

קרע חמור בין בעלי המניות בחברת הלו 015. ל"גלובס" נודע כי יורם שכטר, יו"ר החברה, ומי שמחזיק 50% ממניות חברת היל"ת שמחזיקה בהלו, השתלט על החברה תוך שהוא נעזר במשרד רו"ח יהודה ברלב.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים הגיעו אנשיו של ברלב לחברה, השתלטו על מערכת המחשוב ועל מערכת ניהול הכניסות והיציאות של העובדים. לאחרונה, פיטר שכטר את המנכ"ל רוני לישצ'ינסקי, והוא גם זה שהורה על פיטורי העובדים, בניגוד לדעתו. לפי השמועות, שכטר אף מינה את חשב החברה לתפקיד המנכ"ל.

מגעים לפירוק השותפות

אחת ההערכות היא ששכטר החליט להשתמש בשירותיו של ברלב כדי שינסה לחקור ולבדוק מה קרה בחברה. מקורות שונים סיפרו ל"גלובס" כי בין בעלי המניות נתגלעו לאחרונה חילוקי דעות חמורים לגבי הזרמות כספים לחברה, ואף התקיימו ביניהם מגעים שונים לפירוק השותפות.

השותפים בחברה הם הרבנית ברוריה זבולוני, אחותו של הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", ומשפחת מטיאס-פרנקל, שמחזיקים כל אחד ב-23% מהלו. כל אחד מהצדדים טוען שהשני אמור היה להזרים כספים לחברה ולא עשה זאת.

לאחרונה, כפי שפורסם ב"גלובס", החל שכטר לחפש קונה או משקיע נוסף לחברה, נפגש עם אנשי עסקים שונים ודרש תמורתה 50 מיליון שקל. ספק אם המגעים הללו נעשו בידיעת ובשיתוף פעולה עם בעלי המניות, וגורמים בשוק אף העריכו שהמחיר שדרש היו"ר מופרז.

הבהרות בנוגע למצב החברה

עוד נודע ל"גלובס", שהיועצת המשפטית של החברה, חני זבולוני, בתה של הרבנית זבולוני, שלחה לשכטר מכתב שבו התריעה בפניו כי הוא מבצע מעשים בלתי חוקיים. לפי ההערכות, בשיחה שקיימה לאחרונה זבולוני עם משרד התקשורת, היא הבהירה כמה נקודות שהועלו בעקבות פרסומים שונים הנוגעים למצבה של החברה. עוד נודע, שמשפחת מטיאס-פרנקל פנתה לעו"ד יעקב וינרוט על מנת שיסייע לה.

הקרע בין בעלי המניות החריף בשל מחלוקות לגבי הכניסה של החברה לתחום הסלולר. כעת, בעקבות המהלך של שכטר, תיסגר למעשה הפעילות הסלולרית ותישאר הפעילות של השיחות הבינלאומיות בלבד, שלשמה הוקמה החברה.

הכאוס בחברת הלו החל בעקבות ניסיונה להיכנס לתחום הסלולר במודל וירטואלי של MVNO. החברה הדהימה את השוק כשהכריזה בסוף חודש מארס על כוונתה למכור חבילה של שיחות והודעות ללא הגבלה בסכום של 99 שקל, בטרם הקימה פעילות כלשהי.

ימים ספורים לאחר מכן התברר שלהצהרות הללו אין כל כיסוי.

מאז החל תהליך ההידרדרות, והחברה נאלצה לפטר עובדים ומנהלים.

הלו 015 מסרה בתגובה כי: "הלו הוקמה במטרה לספק לציבור שירותי תקשורת במחירים הוגנים ולעשות זאת במסגרת החוק והרגולציה. שירות השיחות הבינלאומיות בקידומת 015 פועל ללא דופי. בימים האחרונים מועברים לאמצעי התקשורת מידעים שונים, חלקם חסרי כל בסיס, ולכולם מכנה משותף אחד - ניסיון של גורמים מתחרים לפגוע בהלו. מכיוון שכך, אין בכוונתנו להגיב לטענות אלו". יורם שכטר סירב להגיב.