שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ל-3.82 ש', האירו יציב

בזירה העולמית, נסחר הדולר בשער של 1.294 דולרים לאירו

המסחר הבין-בנקאי במט"ח מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת כאשר הדולר היציג רשם עלייה של כ-0.2% לרמה של 3.82 שקלים, בעוד האירו נותר יציג על 4.94 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר בשער של 1.294 דולר לאירו ומול הין סביב 79.665 ין לדולר.

בזירת המאקרו, פורסם היום נתון התפוקה התעשייתית בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו, וממנה עולה שבחישוב שנתי ירדה התפוקה התעשייתית בחודש מארס ב-0.9% לעומת צפי לירידה של 1.3% כשבחודש הקודם נרשמה ירידה של 1.4%. בחישוב חודשי היקף התפוקה ירד ב-0.9% לעומת צפי לירידה של 0.6%.

גם באיטליה פורסמו נתוני התפוקה התעשייתית לחודש מארס ובניגוד לצרפת, נרשמו תוצאות חיוביות יחסית. בחישוב שנתי נרשמה ירידה בתפוקה התעשייתית בחודש מארס ב-5.8% לעומת צפי לירידה של 6.2%. בחישוב חודשי נרשמה עלייה בהיקף התפוקה התעשייתית של 0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.1% כשבחודש פברואר נרשמה ירידה של 0.7% בהיקף התפוקה.

בבריטניה, פרסם הבנק המרכזי במדינה את החלטת הריבית לחודש מאי - שנותרה ללא שינוי בשפל כל הזמנים, 0.5%. בנוסף, אישרה הוועידה המוניטארית של הבנק את תוכנית ההרחבה הכמותית שהוא מוציע לפועל, בהיקף של 325 מיליארד ליט"ש (523.2 מיליארד דולר).

ובזירה המקומית, בנק ישראל הגיב אתמול להורדת תחזית הדירוג למערכת הבנקאות בישראל (על ידי מודי'ס, שהורידה התחזית לשלילית), והדגיש כי מרבית הגורמים שהוזכרו בהודעת מודי'ס ידועים. "מבחני הלחץ שנערכו לאחרונה על ידי הפיקוח על הבנקים בשיתוף עם קרן המטבע הבינלאומית, לקחו בחשבון את הגורמים שהוזכרו לעיל", לשון הודעת הבנק. "אנו סבורים כי המערכת הבנקאית בישראל איתנה".

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]