בלקרוק עשויה לגייס מוסדיים בעולם להשקיע בישראל

(עדכון) - בתום פגישה בין בכירי האוצר והבורסה עם נציגי בלקרוק הודיע האוצר: "בלקרוק בימים אלה השקת מכשירים פיננסיים שישווקו למשקיעים מוסדיים בינלאומיים אשר מעוניינים בניצול ההזדמנויות במשק הישראלי"

האם ענקית ההשקעות בלקרוק תגייס מוסדיים מהעולם להשקיע בישראל ובכך תביא לעליית מחזורי המסחר בבורסה? שר האוצר יובל שטייניץ, מנכ"ל משרדו דורון כהן, הממונה על שוק ההון עודד שריג ומנכ"לית הבורסה אסתר לבנון נפגשו היום (ה') עם נציגי בלקרוק בנושא השקעות בלקרוק בישראל.

מדובר בפגישה שנייה, שכן לאחרונה נפגשו נציגי האוצר עם נציגי בלקרוק בפרנקפרוט, גרמניה. בלקרוק היא קרן ההשקעות הגדולה בעולם, ומנהלת נכסים בהיקף של כ-3.5 טריליון דולר.

"בעקבות הפגישה בוחנת בלקרוק בימים אלה השקת מכשירים פיננסיים שישווקו למשקיעים מוסדיים בינלאומיים אשר מעוניינים בניצול ההזדמנויות במשק הישראלי", נכתב בהודעה שהוציא משרד האוצר לתקשורת.

שטייניץ ציין כי "העובדה שענקית השקעות כמו בלקרוק מעוניינת להתחיל את פעילותה בישראל היא עוד אינדיקציה לחוזקה של הכלכלה הישראלית. נמשיך במאמצים להביא עוד משקיעים לישראל".

גורם באוצר אמר היום בשיחה עם "גלובס" כי בלקרוק "לא מקיימים בדיקות מתוך נימוס לשר האוצר הישראלי, הם עושים את זה ברצינות. עיקר המגעים שלהם זה עם אנשי הבורסה בת"א".

באשר לשאלה מהו היקף ההשקעות שלפי ההערכות עשוי להגיע לישראל בעקבות המהלך, אמר הגורם: "לגבי ההיקפים שלהם והשרידות של המכשירים האלה - קשה לדעת אם זה יחזיק מעמד אבל צריך להגיע לרף מינימום של מאות מיליוני דולרים".

הגורם ציין כי באוצר לא הבטיחו דבר לבלקרוק בתמורה למהלך אבל הודה כי "זו רק ההתחלה. ייתכן שנראה בהמשך עוד שיתופי פעולה עם גופים מובילים בתחום ההשקעות העולמי".

- מה בלקרוק אמרו על השיעור הגבוה של המס על רווחי הון בבורסה?

"נושא המס לא עלה בכלל לדיון".

- אפשר להשקיע בשוק הישראלי בשני הכיוונים, זה גם יכול להיות שורט על השוק המקומי?

"נכון שאפשר להשיק גם מוצר שורט אבל לדעתי זו לא הסיבה שהם מגיעים לישראל. אנחנו יכולים להביא לאורך זמן תשואות יפות. יש להם 100 מדינות אז להוסיף עו מוצר עם פוטנציאל זה שווה להשקיע זמן".

- אתם פועלים בערוץ ישיר מולם או בשת"פ עם המוסדיים שכבר נפגשו עמם בשנתיים ויותר האחרונות?

"אנחנו פועלים מולם ולא בשם המוסדיים. הם (בלקרוק) מסתכלים על מוצרים ישראלים כדי לשווק למשקיעים שלהם בעולם ולא כדי למכור למוסדיים ישראלים את המכשירים הגלובלים שלהם".