טפר: טבע תזנק 30%; נצלו את הירידות וקנו את המניה

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים, מותיר את המלצתו על מניית החברה על "קניה" ואת מחיר היעד על 55 דולר למניה ■ טפר: "בהסתכלות קדימה הירידות החזקות של אתמול מהוות הזדמנות קניה"

ענקית התרופות הגנריות טבע פרסמה אמש (ד') דוחות לרבעון הראשון של 2012, בהם היא הציגה הכנסות של 5.1 מיליארד דולר, שלא עמדו בציפיות האנליסטים שעמדו על 5.5 מיליארד דולר. מנגד, החברה הפתיעה לטובה בשורה התחתונה עם רווח נקי מתואם של 1.47 דולרים למניה.

כעת, יוצא סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים וקורא למשקיעים לנצל את הירידות במניית החברה כדי לרכוש אותה, זאת משום שהיא צפויה לזנק ב-30% לרמה של 55 דולר.

טפר אומנם מציין כי בדוח יש אכזבה מסוימת בשורת ההכנסות בעיקר מהמצב הכלכלי באירופה ומירידה חד פעמית במלאי תרופות המקור שמחזיקים הספקים, אך באותה הנשימה הוא טוען כי ניתן לשאוב עידוד ברמת הרווחיות מהאיחוד והאינטגרציה של ספלון.

טפר מתייחס בהערכותיו גם לשיחת הוועידה שקיימה החברה עם המשקיעים וטוען כי: "השוק ציפה שהחברה תסיר ולו במעט מאי הוודאות לגבי עתיד החברה, בהנהגתו של המנכ"ל החדש ד"ר ג'רמי לוין".

עם זאת, החברה לא הייתה מוכנה להתייחס אפילו ליעדים הקצרים של החברה לשנת 2012. "המנכ"ל החדש, ששומר בשלב זה את הקלפים קרוב לחזה, צפוי להערכתנו לחשוף את האסטרטגיה שלו לחברה כבר בתקופה הקרובה, כאשר בהמשך השנה צפויה חשיפה מפורטת של צבר תרופות המותג שהחברה מתכוונת להמשיך מפיתוחן", אומר טפר.

בשורה התחתונה, טפר משאיר את המלצתו על מניית החברה על "קניה" ואת מחיר היעד על 55 דולר ( או 210 שקל) למניה. כלומר, פרמיה של כ-30% על המחיר שבה היא נסחרת בשוק. "בהסתכלות קדימה הירידות החזקות של אתמול מהוות הזדמנות קניה, כאשר בשלב זה אנו מותירים את מחיר היעד על 55$".