מסתמן: אודי ניסן - לראש חטיבת כספים בלאומי

ניסן כיהן בעבר כממונה על התקציבים באוצר ■ המועמד המוביל מבין שלושה להחליף את קובי הבר, שיחליף את רקפת רוסק עמינח בתפקידה כראש החטיבה העסקית

ד"ר אודי ניסן, שכיהן בעבר כממונה על התקציבים באוצר, הוא המועמד המוביל מבין שלושה להחליף את קובי הבר כראש חטיבת כספים וכלכלה של בנק לאומי, כך נודע ל"גלובס". הבר, שגם כיהן כממונה על התקציבים באוצר, יחליף את רקפת רוסק עמינח בתפקידה כראש החטיבה העסקית.

ניסן עזב את תפקיד הממונה על התקציבים באמצע 2011, לאחר כהונה של שנתיים בלבד - הקצרה ביותר אי פעם של ממונה על התקציבים - שבועות ספורים לפני פריצת המחאה החברתית. סיבת עזיבתו טרם התבררה, אך לפי הערכות רצה מדיניות "חברתית" יותר, ובעקבות חילוקי הדעות קשריו עם שטייניץ עלו על שרטון. בכירים בתוך אגף התקציבים ואף מחוץ לאוצר ראו בניסן ממונה חלש יחסית שלא ידע לעמוד בפרץ.

בתקופת כהונתו הוביל ניסן את הרפורמה בהשכלה הגבוהה, את חוק ששינסקי, את שינוי הטבות המס בחוק לעידוד השקעות הון, את הרפורמה הצרכנית בשוק התקשורת ובענף הסלולר ואת העלאת גיל הפרישה מצה"ל. ניסן, דוקטור במאקרו-כלכלה, נחשב לאיש מקצוע ומבכירי המומחים בארץ בכלכלת ישראל וברגולציה כלכלית. לאומי צפוי להיכנס בשנה הקרובה לתוכנית קיצוצים לצורך התייעלות, שתכלול ביטול של 800 תקנים ושתתפרס על פני 3 שנים. מי שיוציא אותה אל הפועל יהיה ראש חטיבת כספים וכלכלה.

מלאומי נמסר: "אין בכוונתנו להגיב על אף שם שיועלה בהקשר זה. כשיהיה מה להודיע נעשה זאת באופן מסודר".