ברננקי: "כרית הביטחון של הבנקים הכפילה עצמה מאז 2009"

יו"ר הפדרל ריזרב נשא נאום במסגרת כנס שעסק במערכת הבנקאות האמריקנית ואמר גם באותה נשימה כי עדיין יש מקום להתאוששות בשוק המשכנתאות וכי הבנקים עדיין צריכים לשפר את הנזילות שלהם

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי אמר היום (ה') במסגרת נאום שנשא בכנס שעסק במבנה הבנקים והתחרותיות במשק, כי להרבה עסקים קטנים וללווים קטנים קל יותר כעת ללוות כספים, משום שמאזני הבנקים גדלו.

עם זאת, ברננקי אמר באותה נשימה כי עדיין יש מקום להתאוששות בשוק המשכנתאות, וכי לווים רבים המבקשים משכנתא נתקלים בקשיים ובאתגרים רבים.

בתגובה למבקרים הרבים הטוענים כי התנאים הרגולטורים הרבים שהציב ה'פד' לבנקים בארה"ב גרמו לקשיים רבים בשוק האשראי, ברננקי טען כי ה'פד' נוקט בגישה מאוזנת בכל הנוגע בפיקוח על הבנקים.

ברננקי התייחס בדבריו להתקדמות הרבה של הבנקים מאז התפרץ משבר החוב ב-2008 ופגע בהם בצורה אנושה. "הבנקים בארה"ב הסירו את מרבית הגורמים המסוכנים מהמאזנים שלהם ויצרו כריות ביטחון של מזומנים גדולות יותר, שיכולות להגן עליהם בצורה טובה יותר מפני הסיכונים המגולמים בהלאוות שהם מעניקים".

יו"ר ה'פד' טען בהקשר זה, כי הבנקים הכפילו את כמות המזומנים והבטחונות שלהם מאז 2009, אך עדיין יש מקום לשיפור נוסף במערכת הבנקאות, שיגן עליה מפני המשברים העתידיים, וכדי למנוע קריסתם של בנקים רבים כדוגמת הליהמן ברדרס.