הפועלים: "הכלכלה בהאטה; צפו לעונת דוחות חלשה"

בבנק מבהירים: לאור היעדר אירועים משמעותיים בכלכלה המקומית, השוק ימשיך להגיב בעיקר להאטה בחו"ל ■ על הדוחות: "צפו לחולשה בחברות המוטות צריכה מקומית"

לאור היעדר אירועים משמעותיים בכלכלה הישראלית, השוק המקומי מגיב בעיקר להאטה מארה"ב והחששות המתגברות ממשבר החוב באירופה - כאשר ההאטה בחו"ל משפיעה גם על הביקושים המקומיים - כך מסכמים היום (ו') כלכלני בנק הפועלים, בסקירה השבועית שלהם. עוד צופים בבנק כי עונת הדוחות הקרובה בבורסה צפויה להיות "פושרת", עם ביצועים חלשים של חברות המוטות צריכה במשק המקומי.

במבט קדימה, ממליצים בבנק הפועלים למשקיעים "סולידיים" להישאר בחשיפה מנייתית נמוכה לאור הטלטלות האחרונות בשווקים - וללקוחות בעלי פרופיל סיכון גבוה יותר, לשמר רמת חשיפה גבוהה לטווח הארוך, תוך ידיעה כי "מדובר בהשקעה ברמת סיכון גבוהה בנקודת הזמן הנוכחית".

כלכלני לאומי מתייחסים להשפעות השווקים בחו"ל על המשק הישראלי, ומציינים כי "מתרבים האינדיקאטורים המצביעים על התקררות הכלכלה המקומית, כשבולטים בעיקר נתונים המעידים על האטה בצריכה הפרטית בישראל - מה שעולה בקנה אחד עם הערכתנו בדבר ירידה באטרקטיביות בהשקעה בחברות המוטות לענף זה. עם זאת, סקר החברות של בנק ישראל מציג תמונה פסימית פחות, כשממצאיו מעידים דווקא על בלימת ההאטה במשק ברבעון הראשון".

בפועלים מזכירים כי בשבועות הקרובים יתפרסמו דוחות כספיים רבים, בהמשך לדוחות שפורסמו בשבוע האחרון - בין היתר, עם דוחותיהן של טבע, נייס, שופרסל ובזק - וצופים עונת דוחות "פושרת". "עיקר העוצמה תהיה בחברות המוטות לחו"ל, בעוד שמרבית החברות המוטות למשק המקומי (בעיקר לצריכה הפרטית) צפויות להמשיך ולהציג ביצועים חלשים יחסית", טוענים בבנק.

במבט לעתיד, מעריכים בבנק כי "בראיה ארוכת טווח, שוק המניות המקומי מתומחר ברמות מחירים זולות יחסית להשקעה", אולם בטווח הארוך מזהירים מהמשך "דשדוש" השוק המקומי.

"ההמלצה ללקוחות המאופיינים במידה נמוכה של סובלנות לתנודתיות בשוק אנו ממליצים להישאר בחשיפה מנייתית מתונה (כ-50% מהפוזיציה המנייתית המקסימאלית בתיק)", מסכמים בפועלים. "ללקוחות בעלי אורך נשימה, מומלץ עדיין להגיע לחשיפה גבוהה יותר, אך תוך מתן הדעת לכך שמדובר בהשקעה ברמת סיכון גבוהה בנקודת הזמן הנוכחית".