פייסבוק עשויה להעלות את מחיר מנייתה עקב ביקושי היתר

(עדכון) - חלק גדול מביקוש היתר מגיע ממשקיעים מוסדיים ■ נראה כי החששות מהיווצרותה של "בועה" סביב שוויה של פייסבוק, היו מוגזמות ■ הנפקתה של פייסבוק מתוכננת ל-18 במאי

לאחר שהנפקת פייסבוק רשמה כבר ביקושי יתר, לקראת הנפקתה המתוכננת ב-18 במאי, דיווחה רשת CNBC כי החברה עשויה להעלות את מחיר היעד למנייתה בשבוע הבא.

חלק גדול מביקוש היתר מגיע ממשקיעים מוסדיים, כך לפי מקורות, ופייסבוק צופה כי 10%-20% מההנפקה תלך למשקיעים קמעונאיים.

במסמכים שהגישה פייסבוק לקראת ההנפקה היא תמחרה את מנייתה ב-28-35 דולר, מה שאמור לגייס עבורה עד 13.6 מיליארד דולר ולהעריך אותה ב-96 מיליארד דולר.

לפי הדיווחים, למרות החששות מהיווצרותה של "בועה" סביב שוויה של פייסבוק ומספר סימנים מדאיגים באשר לנתוניה הכספיים, הגופים המוסדיים הביעו לבינתיים עניין רב במניות החברה - והביקוש למניות גדול יותר מההיצע הקיים.

לפייסבוק קיימים נכון להיום יותר מ-900 מיליון משתמשים. היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB, והיום היא נכנסת ליומו הרביעי של הרואד שואו לקראת ההנפקה. שיחת היום שם היא היעלמותו של המייסד מארק צוקרברג, שבולט בהיעדרותו מהאירוע החשוב.

פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.