ספרד מסייעת לבנקים: תציע תוכנית עבור "ניקוי" המאזנים

הממשלה הספרדית צפויה להכריז היום על צעדים רגולטוריים שיסייעו לבנקים, וכן לפנות למשקיעים בעולם לטובת סיוע למערכת הפיננסית שלה ■ רה"מ ראחוי: "נזרים כסף לבנקים אם נידרש לכך"

ממשלת ספרד תחל בביצוע מאמצים רבים לשכנע משקיעים להזרים הון למערכת הבנקאית המקרטעת שלה, לאחר שנכשלה לעשות כן ב-3 ניסיונות קודמים בשנים האחרונות, וכן צפויה להכריז על צעדים רגולטוריים נוספים אשר יסייעו לבנקים "לנקות" את מאזניהם. זאת על רקע עליית תשואות האג"ח הספרדיות מעל רף ה-6% במהלך השבוע, כחלק מהבעת המשקיעים את חוסר האמון שהם רוחשים למערכת הפיננסית שלה.

"כל המאמצים האחרונים הוכרזו ככישלון, והבהירו עוד יותר למשקיעים שהבנקים בספרד לא אמינים - בסופו של דבר", אומר חאבייר דיאז-גימנז, כלכלן ב-IESE. "הממשלה חייבת להצליח בזה הפעם".

לאחר שממשלת ספרד השתלטה על Bankia, הבנק הרביעי בגודלו במדינה במהלך השבוע האחרון, צפוי ראש הממשלה מריאנו ראחוי להכריז על צעדים נוספים אשר יקלו על הבנקים "לנקות" את מאזניהם מנכסי הנדל"ן ה"רעילים" להם הם חשופים.

"נשקול להזרים עוד כסף ציבורי לבנקים אם נידרש לכך", אמר במהלך השבוע ראחוי. "אם זה מה שיציל את המערכת הפיננסית, לא נפסול השקעה של כסף ציבורי, כמו שכל מדינות אירופה עשו".

הממשלה הספרדית הלאימה כאמור במהלך השבוע את Bankia, בעסקה שהעניקה למדינה החזקות של כ-45% בבנק, במסגרתה השתלטה הממשלה על חברת האם של הבנק, BFA, על ידי המרה למניות הלוואה של כ-4.5 מיליארד אירו שנתנה הממשלה לחברה מוקדם יותר.