סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי של JP Morgan

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של הבנק ברמה אחת ל-(+A) ■ ב-S&P שינו את אופק התחזית של הבנק וכל חברות הבת שלו ל-"שלילי" ■ במודי'ס שוקלים להוריד את הדירוג בשתי דרגות ■ "זה מצביע על בעיית נזילות"

יומיים אחרי שחשף בנק ג'י.פי מורגן , הבנק הגדול ביותר בארצות הברית מבחינת היקף הנכסים שלו, שהוא ספג הפסדים של 2 מיליארד דולר בעקבות השקעות באגרות חוב סנטתיות, מגיעה המכה הכואבת בדמות הודעת סוכנות דירוג האשראי פיץ' על הורדת דירוג האשראי של הבנק, והודעת סוכנות הדירוג S&P על שינוי אופק התחזית ל"שלילי".

בהודעה של פיץ', שפורסמה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, נכתב שהיא מורידה את דירוג האשראי לטווח ארוך של הבנק ל-(+A) מרמה של (-AA), בעוד שגם דירוג האשראי לטווח קצר ירד מ-(+F1) ל-(F1). בנוסף לכך, בפיץ' שינו את אופק התחזית לבנק ולכל חברות הבת שלו ל-"שלילי".

בסוכנות דירוג האשראי S&P ציינו בהודעה שלהם על הורדת אפיק התחזית בכך שיש כנראה בעיות נרחבות יותר באסטרטגיית הגידור של הבנק והוגדרה על ידי הסוכנות כ"לא תואמת את ההערכות שלנו לפיהן לבנק יש אסטרטגיית ניהול סיכונים נכונה". בנוסף לכך, הזהירו ב-S&P מאפשרות של הורדת דירוג האשראי של הבנק במידה ויתברר שהכישלון בנושא הזה היה גדול יותר, או שהנהלת הבנק החליטה על אסטרטגיית השקעה אגרסיבית יותר ובשל כך תפספס את היעדים הכספיים שהציב לעצמו הבנק.

נזכיר שב-10 במאי, הודה מנכ"ל הבנק ג'יימי דימון בפני אנליסטים שחטיבת ההשקעות של הבנק לקחה פוזיציות שגויות על השקעות שעלולות לגרום להפסד של קרוב למיליארד דולר ברבעון הנוכחי או הרבעון הבא.

"היקף ההפסד, והאופי של הפוזיציות מצביעות על כך שקיימת בעיית נזילות בבנק", נכתב בהודעה של פיץ'. "זה מעלה שאלות לגבי "התיאבון" של הבנק לסיכונים, למסגרת ניהול הסיכונים שלו ולמנגנוני הבקרה והפיקוח של הבנק על הסיכונים הללו".

ההודעה על ההפסד הצפוי, תפסה את תשומת הלב של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס שבוחנת אפשרות להוריד את דירוג האשראי של הבנק בשתי דרגות. כבר בחודש פברואר הודיעה מודי'ס שהיא בוחנת את פעילותם של 17 בנקים וחברות מסחר שפועלים בשווקים הבינלאומיים.