תור הזהב של הסלולר: גולן טלקום תושק מחר רשמית

רק הבוקר השיקה אלון סלולר את הפעילות הסלולרית שלה, וכבר מחר תושק רשמית גולן טלקום, חברת הסלולר הראשונה שתוקם מאז 1999

גולן טלקום, חברת הסלולר החדשה, מכנסה מסיבת עיתונאים למחר (ב') בבוקר. זו הפעם הראשונה שחברת סלולר חדשה תוקם משנת 1999, בהמשך לשורה של ספקי סלולר חדשים שהחלו לפעול במתכונת של מפעיל וירטואלי. רק הבוקר, אגב, השיקה אלון סלולר את הפעילות שלה באופן רשמי. (לסיפור המלא)

בגולן טלקום מבטיחים "מהפכה", ומחר יציגו את התעריפים שלהם. החברה הקימה בחודשים האחרונים את רשת הסלולר שלה תחת ליווי מחברת הסלולר FREE הצרפתית. שלא כמו הדרך שבה הקימה מירס את הרשת שלה, באמצעות נוקיה-סימנס, גולן טלקום הקימה את הרשת בצורה עצמאית על-ידי קבלנים. נוקיה-סימנס רק מוכרת לה את הציוד.

גולן טלקום חתמה עד כה על הסכמים עם רשויות וגופים ציבוריים כמו מע"צ ומקורות, כדי להציב אתרים שלה על גבי מתקנים שלהם.

מיכאל גולן, בעל השליטה בגולן טלקום, החל את הקריירה שלו בצרפת, כבנקאי השקעות בבנק רוטשילד בפריז, ולאחר מכן במורגן סטנלי בלונדון. בינואר 2000 הוא גויס על-ידי גזביה ניאל, טייקון התקשורת הצרפתי, אחד מעשירי צרפת, מייסד ובעל השליטה בחברת התקשורת איליאד (Iliad), וכן בעל העיתון לה מונד.

ניאל הקים את החברה-הבת Free, ששיווקה חבילות תקשורת טריפל במחירים זולים, וגולן ניהל אותה עבורו מ-2002 עד 2007. ב-2007 החליט גולן לעלות לארץ, ממניעים ציוניים, והצעד הראשון בדרכו היה אולפן ברעננה. בשלב מסוים פנה אליו דרהי והפך אותו למעין נציג שלו בארץ. גולן עשה עבור דרהי עבודת הכנה והיכרות של השוק במשך כשנתיים, עד לרכישת הוט. לאחר הרכישה מונה לדירקטור, ומאוחר יותר לעוזר למנכ"ל. לאחר מכן עזב.

לאחר שעזב את הוט, ניאל ביקש מגולן להבריא עבורו את העיתון "לה מונד" שרכש. גולן בילה מספר חודשים על קו תל-אביב-פריז, סיים את המשימה בהצלחה, ואז החלו שיחות בינו ובין ניאל על פעילות בישראל. כך הוקמה גולן טלקום, בשליטת גולן (50%), אולם בחסות הונם של ניאל ושל משפחת פריינטה, מייסדת רשת האופנה נאף-נאף.