הטיפ היומי: המלצת "קנייה" למניה למרות תחזית מאכזבת

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית סיסקו, אך מפחיתה את מחיר היעד מ-24 דולר ל-22 דולר ■ עדיין, מדובר בפרמיה של 33% על מחיר השוק

ענקית הטכנולוגיה סיסקו עוסקת בייצור ושיווק ציוד רשתות ותקשורת ומתן שירותים נלווים. החברה מספקת מוצרים ותשתיות להעברת נתונים, וידאו וקול על גבי רשתות תקשורת בתוך ובין בניינים. מוצרי החברה כוללים, בין היתר, נתבים לחיבור רשתות אלחוטיות, פרוטוקולי אינטרנט וטלפוניה, מוצרי אחסון מידע ועוד, והם מותקנים בתאגידים, חברות, מוסדות ציבוריים, עסקים מסחריים ולקוחות פרטיים ברחבי העולם. סיסקו הוקמה בשנת 1984, ומשרדיה ממוקמים בסן חוזה, קליפורניה.

ביום חמישי האחרון פרסמה סיסקו את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2012. המכירות והרווח הנקי למניה הכו את ציפיות המשקיעים, והסתכמו ב-11.59 מיליארד דולר ו-0.48 דולר בהתאמה, לעומת צפי של 11.57 מיליארד דולר ו-0.47 דולר בהתאמה. בנוסף, החברה דיווחה על עלייה של 62% ברווח תפעולי, לעומת עלייה של 60.9% ברבעונים הקודמים.

עם זאת, התחזית שניפקה החברה לרבעון הרביעי הייתה מאכזבת. בהנהלה מצפים לעלייה של 2.5% בלבד במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד ציפיות הקונצנזוס עומדות על צמיחה רבעונית בשיעור של 4%. כמו כן, הקווים המנחים של החברה מצביעים על קיפאון בצמיחה במהלך הרבעון הרביעי - רחוק מגידול של 4% ברבעון השלישי השנה. נציין כי לדעתנו, תחזית זו משקפת חולשה בכלל הענף.

בנוסף, צבר הזמנות החברה היה חלש יחסית. ההזמנות מתאגידים ירדו ב-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בקרב תאגידים אמריקניים הירידה אף הייתה גדולה יותר). עם זאת, אנו צופים כי במהלך המחצית השנייה של 2012 יחול שיפור בנתונים הפונדמנטליים.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית סיסקו "קנייה", אך מורידים במעט את מחיר היעד עבורה, מ-24 דולר ל-22 דולר. מחיר היעד שלנו מבוסס על מכפיל 11 לרווח נקי למניה לשנת 2013 של 1.94 דולר. כמו כן, תחזיותינו למכירות החברה והרווח הנקי למניה לשנת 2012 עודכנו מ-47.4 מיליארד דולר ו-1.87 דולר בהתאמה ל-46.8 מיליארד דולר ו-1.84 דולר בהתאמה. מחיר היעד שלנו גבוה בכ-33% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, UBS