רבעון שחור ליוסי מימן: הפסד של 215 מיליון דולר לאמפל

בשורה העליונה הסתכמו הכנסותיה של אמפל בכ-133 מיליון דולר לעומת 136.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ מחקה את כל ההשקעה במיזם צינור הגז המצרי, מהלך שהוביל מחיקות חד פעמיות בהיקף של כ-260 מיליון דולר

אמפל, חברת ההחזקות שבשליטת יוסי מימן, דיווחה הלילה על הפסד של 215 מיליון דולר, 3.83 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2012 לעומת רווח של כ-17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה הסתכמו הכנסותיה של אמפל בכ-133 מיליון דולר לעומת 136.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

באמפל מציינים כי עקב הפסקת הזרמת הנפט ממצרים הוחלט בחברה למחוק את כל השקעת החברה ב-EMG (מחזיקה 12.5% מהמיזם), מהלך שהוביל מחיקות חד פעמיות בהיקף של כ-260 מיליון דולר.

נכון לסוף הרבעון הראשון היו בקופת אמפל מזומנים בהיקף של כ-89.6 מיליון דולר. היקף נכסי החברה בסוף הרבעון עמד על כ-573 מיליון דולר והיה לה גרעון של כ-132 מיליון דולר בהון העצמי.

בתחילת החודש ביקשה אמפל הליך בוררות בינלאומי יחד עם בעלי מניות נוספים בינלאומיים ב-EMG נגד ממשלת מצרים, בעקבות אי עמידה בהתחייביות בהקשר להסכמי הגז הבינלאומיים. המבקשים טוענים כי אי העמידה של ממשלת מצרים בהסכמי הגז פגע קשות בהשקעתם ובערך של EMG ולפיכך גם באמפל. לטענתם, הבקשה לבוררות באה לאחר מגעים מתמשכים וניסיונות לא מוצלחים לפתור את המחלוקות עם ממשלת מצרים.

הבוררות הבינלאומית הנוכחית היא בהמשך להליך בוררות נוסף שהגישה EMG באוקטובר האחרון נגד חברת הגז הממשלתית במצרים שאחראית על זרימת הגז בצינור של EMG, בין השאר גם לישראל - זרימה שכידוע הופסקה מספר רב של פעמים בשנה האחרונה והעמידה בספק את היכולת להסתמך על אספקה סדירה של הגז המצרי.

EMG טוענת כי המצרים הפרו את המחויבות החוזית שלהם בכך שלא הבטיחו זרימה סדירה של גז טבעי ממצרים, ולא הצליחו להגן על הצינור מפני פיצוצים חוזרים ונשנים של גורמי טרור במצרים, מה שפגע קשות כאמור בהשקעה ב-EMG לטענתם. מבקשי הבוררות דורשים פיצוי ממשלתי ממצרים על נזקים שנגרמו כתוצאה מהעצירות החוזרות בזרימת הגז - נזקים שנאמדו ע"י EMG במיליארדי דולרים.