EDF-EN רוכשת 3 פרויקטים מערבה פאוור ב-30 מ' ש'

EDF-EN, חברה-בת של חברת החשמל הצרפתית, רוכשת 3 מיזמים סולאריים בשלמותם מערבה פאוור ■ סגירה פיננסית לא יאוחר מ-21 בחודש - משום כך צפויה העסקה להיסגר כבר בימים הקרובים

חברת EDF-EN רוכשת שלושה מיזמים סולאריים בשלמותם מערבה פאוור, בעסקה שהיקפה המוערך 25-30 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי EDF-EN, חברה בת של חברת החשמל הלאומית של צרפת, קיבלה לאחרונה בלעדיות ("non-shop") לניהול המו"מ מול ערבה פאוור. מדובר בשלושה מיזמים להקמת שדות סולאריים באדמות היישובים משמר הנגב (7.8 מגה-ואט), ברור חייל (8.8 מגה-ואט) וכרם שלום (7.4 מגה-ואט). שלושת המיזמים קיבלו כבר אישור תעריפי מותנה מרשות החשמל והם נדרשים להציג

סגירה פיננסית לא יאוחר מ-21 בחודש. משום כך צפויה העסקה להיסגר כבר בימים הקרובים.

מדובר בעסקה משמעותית שנייה של EDF-EN שהחלה לפעול בישראל לפני שנתיים. באוקטובר האחרון חשף "גלובס" כי החברה קיבלה לידיה את קידומם של פרויקטים בהיקף 39.5 מגה-ואט מידי דלקיה, זרוע האנרגיה של קבוצת ויאוליה.

EDF, המחזיקה בבעלות המלאה על EDF-EN, שותפה עם ויאוליה בבעלות על דלקיה. ב-EDF-EN סירבו להתייחס לידיעה על המו"מ המתקדם עם ערבה פאוור ואמרו כי "החברה פועלת בימים אלה לקידום חמשת הפרויקטים שברשותה בדרום הארץ".

עם השלמת העסקה עם EDF-EN צפויה ערבה פאוור להשלים את קידומם ומכירתם של כל שמונת המיזמים הסולאריים הבינוניים שלה בדרום הארץ. אתמול דיווח "גלובס" כי ערבה פאוור סיכמה על כניסתה של קרן נוי כשותפה לחמשת המיזמים הנותרים שלה ביישובים שובל, אליפז, מסלול, יוטבתה וגרופית.

ערבה פאוור, שהוקמה ב-2006, נוסדה על ידי קבוצת תושבי קיבוץ גרופית בערבה ומשקיעים פרטיים בראשות יוסף אברמוביץ' ואד הופלנד. בחברה המנוהלת על ידי ג'ון כהן השקיעו גם קונצרן סימנס הגרמני וקק"ל.