ראש המפלגה הניאו-נאצית ביוון: "לא היו תאי גזים בשואה"

ניקולאוס מיכלוליאקוס, ראש מפלגת הימין הקיצוני "השחר המוזהב" שזכתה ל-8% מקולות המצביעים בבחירות האחרונות: "לא היו גם תאי גזים; 6 מיליון יהודים נרצחו? זה מספר מוגזם"

זעם בקהילה היהודית והניצבים היהודים בפרלמנט ביוון, לאחר שאתמול (ב') התבטא ראש מפלגת הימין הקיצונית, ניקולאוס מיכלוליאקוס, כי לא היו תאי גזים בשואת היהודים. מיכלוליאקוס, עומד בראש מפלגה קיצונית אשר זכתה ל-7 מושבים בפלמנט היווני, לאחר הבחירות האחרונות.

"לא היו משרפות, זהו שקר... לא היו גם תאי גזים", אמר מיכלוליאקוס בריאיון ביום ראשון לערוץ תקשורת יווני מקומי. מפלגתו של מיכלוליאקוס, "השחר המוזהב", ידועה בתפיסותיה הניאו-נאציות וחבריה אף מצדיעים במועל יד.

לדעתי של מיכלוליאקוס, הטענה כי 6 מיליון יהודים נרצחו במהלך השואה הינה "מוגזמת" וכי "הרבה אנשים מאומות אחרות מתו גם הם במחנות ההשמדה הגרמניים - לא רק יהודים, בדיוק כפי שהרבה יפנים מתו במחנות בארה"ב".

מנגד, דבריו של מיכלוליאקוס גררו תגובות קשות בקרב פוליטיקאים אחרים ביוון. "אני מגנה השקפות שכאלה, אשר פוגעים בזיכרונות ההיסטוריה ומיליוני קורבנות השואה", אמר דובר הממשלה פנטליס קאפסיס, בתגובה רשמית.