"אנשי חדשות לא צריכים להתחשב בשיקולים מסחריים"

למרות שהרחוב די דמם, הכתב הכלכלי של חדשות 10, מתן חודורוב, רואה בסיקור הפגנת המחאה הישג: "המערכת הוכיחה את עצמאותה הבלתי מעורערת"

בראיון ל"גלובס" אמר לאחרונה סמנכ"ל המכירות והסחר של ערוץ 10, דן רון, כי "צריך לשמור על סיקור נכון... לא לייצר מחאה שלא קיימת". על סיקור המחאה בקיץ האחרון, שהביאה למשבר בתחום הפרסום ולכרסום בהכנסות הערוץ הנאבק, הוא אמר כי "צריך לדעת לעשות סיקור שלא נוקט עמדה ולא מלבה... אתה גוף שמתפרנס מאותם לקוחות שמורידים את הראש".

הראיון הזה הגיע זמן קצר אחרי שפורסם בתקשורת תוכן שיחה של מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, עם עובדיו, שם אמר כי "מחאה נוספת עלולה להיות מכת מוות" לערוץ. את מה שאומרים בכירי ערוץ 10 בגלוי, מטפטפים בכירי ערוץ 2 מאחורי הקלעים.

ביום שבת, 12 במאי, היה זה מבחנן הראשון של האמירות הללו. הרמיזות האנורקטיות, כך נראה, עבדו. לא רק בסיקור הדל המקדים אלא גם בסיקור הפגנת ההתנעה של הקיץ המתקרב עצמה. בערוץ 2 הסתפקו בפריצה אחת קצרה מאוד, שבה דווח על פעילות דלילה. דווקא בערוץ 10 המאוים בחרו לפרוץ פעמיים לפרקי זמן ארוכים יותר - בתחילת המהדורה ובסופה, אז כבר נרשמה נוכחות מרשימה יותר של משתתפים.

מי ששידר בחדשות 10 מכיכר רבין היה הכתב הכלכלי מתן חודורוב. מדבריו עולה כי הסיקור הרחב יחסית למתחרים היה מודע לחלוטין לתחושות בהנהלה.

"אני שואב עידוד ממתכונת הסיקור, כי מערכת החדשות הוכיחה את עצמאותה הבלתי מעורערת", אומר חודורוב. "בניגוד להיגיון המסחרי נתנו ביטוי נרחב למחאה החברתית בשתי פריצות, באופן שנתן בולטות ונוכחות לאירועים. אנשי חדשות לא צריכים להתחשב בשיקולים מסחריים".

עובדי חברות החדשות דווקא מרוצים מאופן הסיקור. "כלי התקשורת פחות סובלניים, רף הציפיות עלה, יש סוג של התפכחות. אבל זו לא נקמה, אלא זהירות. התקשורת נכוותה מהמחאה, אבל אין דווקא", אומר אחד.

בחדשות 2 אומרים כי "הסיקור הלם את הפרופורציות של האירוע".

מחדשות 10 נמסר: "עריכת החדשות בחדשות 10 נעשית על-פי שיקולים מקצועיים בלבד".